عصر خودرو

لغو ۲۵ پروژه بادی و خورشیدی در برزیل

عصر بازار- دولت برزیل ساخت ۲۵ نیروگاه بادی و پارک‌های خورشیدی در کشور را بدنبال درخواست شرکت‌های حاضر در این پروژه‌ها برای عودت مجوزهای ساخت، لغو کرد.

لغو ۲۵ پروژه بادی و خورشیدی در برزیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این شرکت‌ها در نخستین دور لغو برای پروژه‌های نیرو شرکت کردند زیرا دولت به شرکت‌هایی که برای توسعه پروژه‌ها در کشمکش هستند، اجازه می‌دهد مجوزها را با پرداخت هزینه‌ای عودت دهند.

    بخش نیروی برزیل به دلیل اُفت تقاضا، افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و کاهش اعتبار موجود به دلیل بحران اقتصادی این کشور، متزلزل شده است.

    بسیاری از شرکت‌هایی که برای ساخت پروژه‌های نیروگاه جدید مجوز دریافت کرده بودند اعلام کرده اند که آنها شرایط مالی برای ساخت این پروژه‌ها را ندارند. این وضعیت باعث شد دولت خواستار برگزاری دور لغو مجوز شود که اقدام غیرمعمولی بود.

    در پایان این دور لغو، شرکت‌ها مجموعا 33.43 میلیون دلار برای لغو مجوزهای ساخت پرداخت کردند. این شرکت‌ها علاوه بر جریمه، به مدت دو سال حق مشارکت در هیچ دور جدیدی از پروژه‌های جدید را ندارند.

    بر اساس گزارش رویترز، مجوزهای ساخت برای 16 نیروگاه بادی و 9 پارک خورشیدی لغو شده است اما دور جدید مجوزها برای دسامبر برنامه ریزی شده که نخستین بار از سال 2015 خواهد بود زیرا دولت انتظار دارد تقاضا برای نیرو بهبود پیدا کند .

    برچسب ها