عصر خودرو

پس لرزه های طوفان هاروی؛

سیل یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا را از کار انداخت

عصر بازار- طوفان هاروی و آسیب دیدن و تعطیلی یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا موجب شد تقاضا برای نفت خام کاهش یابداما قیمت‌ بنزین به بالاترین میزان خود از جولای ۲۰۱۵ تا کنون رسید.

سیل یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا را از کار انداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، با وقوع سیل در پی طوفان هاروی و آسیب دیدن و تعطیلی یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا، تقاضا برای نفت خام کاهش یافت و اما وحشت از کمبود سوخت را به اوج خود رساند. قیمت‌های نفت خام افت کرد و قیمت‌ بنزین به بالاترین میزان خود از جولای 2015 تا کنون رسید.

    نفت خام تگزاس غرب 14 سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود افت کرد و به قیمت 46.30 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت برنت هم با 20 سنت کاهش به قیمت 51.80 دلار برای هر بشکه رسید.

    در بازار محصولات پتروشیمی حرکت قیمت‌ها شدیدتر بود. روز چهارشنبه قیمت بنزین آمریکا با 3.2 درصد افزایش به 1.8391 دلار به ازای هر گالن رسید. قیمت بنزین در اوایل روز به  1.842 دلار برای هر گالن که بیشترین قیمت خود از 31 جولای 2015 تا کنون بود رسیده بود.

    جفری هالی، تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت مدیریت سهام اوآندا می‌گوید: وقتی 20 درصد از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا کاملا تعطیل شده است، تمرکز توجهات بر کمبودهای بالقوه محصولات پالایشگاهی قرار گرفته است و شاخص بنزین شبانه 4 درصد رشد کرد.

    بانک ای‌ان‌زد در پیامی اعلام کرد: سیل‌های ناشی از طوفان گرمسیری هاروی به ظرفیت پالایشگاهی و درپی آن تقاضای نفت خام، آسیب زد.

    برچسب ها