عصر خودرو

کاهش ۱۰.۵ درصدی تورم معدن

عصر بازار: تورم نقطه‌ای در بخش معدن طی دومین فصل از امسال به منفی ۳.۶ درصد و تورم کل در این بخش با ۱۰.۶ درصد کاهش به ۲۰.۱ درصد رسید.

کاهش ۱۰.۵ درصدی تورم معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، گزارش مرکز آمار از وضعیت تورم در بخش صنعت طی فصل تابستان نشان می‌دهد که در این بخش نیز شاخص تورم همچون بخش صنعت با کاهش مواجه بوده به طوریکه تورم نقطه‌ای معدن نیز منفی شده است.

    بر این اساس گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن فصل تابستان نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه در این بخش به منفی 3.6 درصد کاهش یافته و این در حالی است که همین شاخص در فصل پیش از آن عدد مثبت 18.7 درصد را نشان می‌داد.

    از سوی دیگر تورم کل در بخش معدن نیز در دومین فصل سال به عدد 20.1 درصد رسیده که این رقم 10.6 واحد از تورم 30.7 درصدی فصل بهار کمتر است.

    گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل تابستان 1394 با 6.6 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 204.8 رسید، که این میزان کاهش شاخص ناشی از کاهش قیمت بخش استخراج کانه‌های فلزی است.

    بر این اساس شاخص قیمت در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با 10.4 درصد کاهش نسبت به فصل قبل از آن به عدد 204.4 رسید که این کاهش بیشتر تحت تاثیر کاهش 11.7 درصدی فعالیت استخراج سنگهای آهنی به وجود آمده است.

    در فعالیت‌ استخراج سنگ‌های آهنی، شاخص قیمت در فصل مورد بررسی به رقم 274.1 رسید که به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان 11.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد و این کاهش به طور عمده ناشی از کاهش قیمت ماده معدنی کنسانتره آهن است.

    شاخص قیمت در فصل تابستان در فعالیت استخراج سنگ معدن به رقم 86 رسید و به این ترتیب در این بخش نیز کاهشی 6.5 درصدی در شاخص دیده می‌شود که بیشتر ناشی از کاهش قیمت ماده معدنی کنسانتره مس است.

    در دومین فصل امسال، شاخص قیمت در فعالیت‌های استخراج بوکسیت، استخراج سنگ بالاست، استخراج باریت، استخراج فسفات و گوگرد، استخراج تالک، استخراج صدف دریایی و استخراج میکا بدون تغییر مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو