عصر خودرو

۱.۵درصد بالاتر از تورم مرکز آمار ؛

تورم مهرماه ۱۴.۸ درصد شد

عصر بازار: بانک مرکزی نرخ تورم مهرماه را ۱۴.۸ درصد اعلام کرد که در مقایسه با تورم ۱۵.۱ درصدی شهریورماه ۰.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

تورم مهرماه ۱۴.۸ درصد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا ، بانک مرکزی اعلام کرد: خلاصه نتایج بدست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه 100=1390 به شرح زیر است:

    - شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مهرماه 1394 به عدد 227.0 رسید که نسبت به ماه قبل 0.6 درصد افزایش یافته است.

    - این شاخص در مهرماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 10.8 درصد افزایش  داشته است.

    - نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه 1394 نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه 1393 معادل 14.8 درصد است.

    این گزارش می‌افزاید همانگونه که انتظار می‌رفت، روند کاهش نرخ تورم که در ماه‌های اخیر مشاهده شده، در مهرماه سال جاری استمرار یافته و رشد نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی به آستانه یک رقمی شدن نزدیک‌تر شده است که بر این اساس انتظار می‌رود در ماه‌های آتی شاهد کاهش بیشتر نرخ تورم در کشور باشیم.

    پیش از این مرکز آمار ایران نرخ تورم مهرماه را 13.3 درصد اعلام کرده بود

    عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی از گروکشی آماری بین دستگاه‌های دولتی خبر داده و ضمن انتقاد شدید از موازی کاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها با مرکز آمار در انتشار آمارهای اقتصادی گفته بود، آمارهای دیگر دستگاه‌ها باید به تایید مرکز آمار رسیده و سپس منتشر شود.

    وی از اختلافات آماری بین گزارش های دستگاه های اقتصادی دولت گله کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها