عصر خودرو

این بار مجلس دست به کار می‌شود

مفتوح شدن پرونده خصوصی‌سازی سرخابی‌ها

عصر بازار: برخی از نمایندگان مجلس مخالفت خود را نسبت به خروج باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیست واگذاری‌ها بیان کردند.

مفتوح شدن پرونده خصوصی‌سازی سرخابی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از ناکامی سازمان خصوصی سازی در فروش باشگاه‌های استقلال و پرسولیس در چند نوبت واگذاری و نیز تایید نشدن اهلیت خریداران و در نهایت مخالفت مجلس با این نوع از واگذاری، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم واگذاری این دو باشگاه و دولتی ماندن آنها شنیده شد که در این میان سازمان خصوصی سازی تاکید داشت واگذاری سرخابی‌ها بعد از آغاز لیگ پانزدهم فوتبال مجددا آغاز می‌شود.

    اما با مصوبه چند ماه گذشته هیات وزیران، آب پاکی را روی دست همه ریختند و دولت با تبدیل این دو باشگاه به باشگاه‌های فرهنگی، برای همیشه سرخابی‌ها را از لیست واگذاری خارج کرد.

    حال رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌و‌گو با خانه ملت در باره خصوصی سازی این دو باشگاه گفته است: تا زمانی که مصوبه هیات دولت درباره خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تغییر نکند، کار خاصی انجام نمی‌شود، زیرا بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت این دو باشگاه شرکت فرهنگی محسوب می شوند.

    با این حال، به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس هم مخالف خروج سرخابی‌ها از لیست واگذاری‌ها هستند.

    در همین مورد بهروز نعمتی، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی می‌گوید: برای واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس دولت مکلف است این کار را انجام دهد، من فکر می‌کنم با توجه به بحث‌هایی که در در ارتباط واگذاری این دو باشگاه به وجود آمده، دولت مکلف است که این دو باشگاه را به بخش خصوصی تبدیل کند.

    نعمتی ادامه می‌دهد: باشگاه فرهنگی ورزشی است و این صراحت قانون است که دو باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند و حتما ما این موضوع را در کمیسیون و در مجلس پیگیری خواهیم کرد که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود.

    جعفر قادری دیگر عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در این باره می‌گوید: قاعدتا دولت اگر می‌خواهد برنامه‌ای داشته باشد و آنها را حفظ کند مانند دیگر شرکت‌ها نمی‌تواند با آنها برخورد کند و باید لایحه‌ای بیاورد و این باشگاه‌ها را در لایحه باشگاه‌داری حفظ کند.

    قادری خاطر نشان می‌کند: اگر این دو باشگاه مجموعه فرهنگی تلقی می‌شوند پس چرا تیم‌های شهرستانی را به بخش خصوصی واگذار کردند و نمایندگان شهرستان‌ها به شدت از این اقدام معترض هستند.

    او ادامه می‌دهد: توجیه دولت برای فرهنگی تلقی کردن این دو باشگاه به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، باشگاه‌های دیگری که در گذشته با فشار دولت واگذار شده‌اند، چرا حق فرهنگی شدن ندارند؟ فقط تیم‌های استقلال و پرسپولیس فرهنگی نیستند.

    قادری تصریح ی‌کند: بنابراین راه‌حل آن است که دولت لایحه نظام باشگاه‌داری را به مجلس بدهد. چرا که بخواهد آن را در قالب یک شرکت از طریق مزایده واگذار کند معنایی ندارد.

    او اظهار می‌کند: دولت باید مشکل را با اصلاح قانون و آوردن قانونی خاص حل کند. راه حل آن نه واگذار کردن است نه تلقی کردن آن به عنوان شرکت فرهنگی.

    قادری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در این مورد پیگیری خواهد کرد؟ می‌گوید: مجلس حتما این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها