عصر خودرو

امروز صورت می گیرد؛

اولین عرضه اکسیدآلومینیوم جاجرم در بورس کالای ایران

عصر بازار: تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز ۶ آبان ماه، برای اولین بار شاهد عرضه ۱۲ هزار تن اکسید آلومینیوم شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) است.

اولین عرضه اکسیدآلومینیوم جاجرم در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، درخواست پذیرش کالای آلومینا (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم که از سوی شرکت آلومینای ایران به بورس کالای ایران ارسال شده بود، در هفتاد و پنجمین کمیته عرضه این بوررس مورد پذیرش قرار گرفت. عرضه کننده مذکور متعهد شده که شرایط عرضه را به گونه ای فراهم کند که حداقل یکبار عرضه در ماه انجام پذیرد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام کند.

    شرکت آلومینای ایران متعهد شده که 95 درصد کل تولید آلومینای خود را در این بورس عرضه کند.

    گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید آلومینای متال گرید (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم 250 هزار تن در سال است و در تولید آلومینیوم، ساینده ها، دیرگدازها، شیشه و بلور، فولاد و عایق های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

    علاوه بر اکسید آلومینیوم، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد عرضه 100 تن بیلت 6063-7 و یک هزار تن انواع شمش آلیاژی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) است. شایان ذکر است در گروه فولاد 270 تن سبد میلگرد A3-12-18 و یک هزار تن میلگرد A3-22-32  شرکت ذوب آهن اصفهان و 1100 تن ورق گرم شرکت نورد و تولید قطعات فولادی روی تابلوی عرضه می رود.

    این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار صادراتی، مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران با 55 هزار تن سنگ آهن، با قیمت پایه 20 دلار در هر تن در تالار صادراتی حضور می یابد. این تالار همچنین شاهد عرضه 77 هزار تن انواع قیر شرکت نفت جی، پنجهزار تن انواع قیر شرکت توسعه تجارت طلای سیاه، پنجهزار تن قیر 6070 شرکت پالایش نفت تبریز و یکهزار تن قیر 6070 شرکت عایق طوبتی و قیر سپاهان است. تولیدکنندگان عایق رطوبتی نیز 990 تن از این محصول را روانه تالار صادراتی می کنند.

    شایان ذکر است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 42 هزار و 100 تن انواع قیر ، 19 هزار و 985 تن انواع مواد شیمیایی،  2 هزار تن گوگرد و 280 تن آرگون روی تابلوی عرضه می رود.

    شرکت توسعه بحار تجارت منطقه آزاد چابهار نیز 500 تن کنجاله سویا پرک را راهی تالار محصولات کشاورزی می کند.

    براساس این گزارش، در مجموع، 237 هزار و 588 تن انواع کالا در بورس کالای ایران عرضه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها