عصر خودرو

قیمت به ۵۰ دلار نزدیک شدﺳﻪشنبه

رکوردشکنی تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن

عصر بازار: با تداوم روند عرضه سنگ‌آهن با قیمت پایین و تقاضای کم در چین که منجر به افزایش نگرانی ها در مورد عرضه بیش از تقاضا در سال ۲۰۱۶ شده است، قیمت سنگ‌آهن به قیمت ۵۰ دلاری به ازای هر تن نزدیک شد.

رکوردشکنی تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، کتی هادسون، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی گلدمن‌ساکس در مصاحبه‌ای روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت در حال پایین رفتن است.

    امروز سنگ آهن 62 درصدی تحویلی در بندر کینگ‌دائو با افت 1.1 درصدی 51 دلار و 3 سنت معامله شد که پایین‌ترین میزان آن از 16 جولای بوده است.

    این کاهش مجدد نشان می دهد که بازار جهانی هنوز به تعادل نرسیده است؛ بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنکار دنیا محصول ارزان تولید می‌کنند و مصرف فولاد در چین رو به کاهش است.

    گروه ریوتینتو و شرکت والی میزان عرضه سه ماهه خود را افزایش داده‌اند و آمار منتشر شده خبر از رشد کند اقتصادی چین در ماه جاری و کاهش تولید فولاد در آینده می‌داد. در حالی که بسیاری از کارخانه‌ها در چین به‌دلیل کاهش قیمت فولاد در ضرر هستند، ژو لی جیانگ، رئیس شرکت باوستیل شانگهای پیش بینی کرد تولید داخلی تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

    افت قیمت اخیر سنگ آهن بعد از اقدام سیاستگذاران برای ثبات رشد اقتصادی چین همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی چین از کاهش نرخ بهره در روز جمعه خبر داده بود. سران چین در این هفته برای تعیین برنامه 5 ساله دومین اقتصاد دنیا دور هم جمع خواهند شد.

    بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده به دنبال افزایش محصولات خود و کاهش هزینه های تولید به ازای هر تن هستند. این شرکت‌ها با این کار قصد گسترش فروش و پیشی گرفتن از رقبا در تسخیر سهم بازار را دارند. دو روز بعد از اینکه شرکت والی اعلام کرد که تولیدات این شرکت به رکورد 88.2 میلیون در این دوره رسیده است، بی‌اچ‌پی بیلتون اعلام کرد در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر میزان تولید خود را به 61.3 میلیون تن رسانده است. شرکت ریوتینتو نیز خبر از رشد 12 درصدی تولیدات خود در سه ماهه سوم سال جاری داد.

    هادسون اعلام کرد: «قیمت‌های پایین واکنشی برای تاخیر در میزان عرضه نیست و در واقع با وجود اینکه قیمت‌ها نصف شده، اثری روی میزان تقاضا نداشته است.» نو پاور مدیر اجرایی شرکت فلز فرتسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این گروه پیش‌بینی کرده است که هزینه‌های نقدی این شرکت در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن به زیر 15 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. سومین شرکت حمل و نقل دریایی استرالیا هزینه های تولید خود را در سه ماهه اول 24 درصد کاهش داده است.»

    بر اساس اعلام شرکت فن‌آوری اطلاعات استیل‌هوم شانگهای، میزان ذخیره سنگ آهن در بنادر چین، به عنوان شاخص میزان تقاضا، مجددا شروع به اضافه شدن کرده است. میزان ذخایر با رشد 0.9 درصدی به 83.95 میلیون تن در 23 اکتبر رسید که بالاترین میزان آن از ماه می بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها