عصر خودرو

تقویت ین در برابر سایر ارزها

دومین روز افت بورس‌های بازارهای نوظهور

عصر بازار: امروز در بازارهای جهانی، ارزش ین ژاپن در برابر تمامی واحدهای پولی اصلی تقویت شد و سهام بازارهای درحال ظهور برای دومین روز متوالی عقب‌نشینی کرد. قیمت نفت و گاز طبیعی نیز با افت روبرو شد.

دومین روز افت بورس‌های بازارهای نوظهور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی افرایش احتمال خودداری بانک مرکزی ژاپن از اعمال دور جدید محرک‌های پولی در این هفته،‌ ین برای دومین روز متوالی تقویت شد. شاخص MSCI بازارهای در حال ظهور کاهش یافت و شاخص استاکس اروپا نیز برای دومین روز متوالی سقوط کرد. شاخص دلار بلومبرگ با افت مواجه شد و قیمت نفت آمریکا به زیر 44 دلار رسید.


    بازار سهام
    شاخص استاکس اروپا با افت 0.5 درصدی در بورس لندن مواجه بود در حالی که شاخص داکس آلمان نیز افت 0.4 درصدی را تجربه کرد. قراردادهای اس‌اند پی با افت 0.1 درصدی مواجه بود در حالی که شاخص‌های آمریکا به رشد چهار هفته ای خود پایان داد. شاخص کامپوزیت شانگهای بعد از افت 2.8 درصدی روزهای گذشته با 0.1 درصد رشد به کار خود خاتمه داد. شاخص شرکت‌های چینی هانگ‌سنگ نیز با کاهش 0.3 درصدی مواجه شد.

    سهام شرکت‌های هوافضا و دریایی چین اوج گرفت. سود شرکت‌های صنعتی با رشد 0.1 درصدی در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته مواجه شد که کمتر از افت 8.8 درصدی ماه آگوست بوده است.

    شاخص تاپیکس ژاپن با افت یک درصدی در معاملات توکیو مواجه بود در حالی‌که شاخص اس‌اند‌پی استرالیا اندکی تغییر کرد.

    بازار ارز
    شاخص دلار بلومبرگ، بعد از افت 0.3 درصدی روز گذشته امروز 0.1 درصد دیگر کاهش داشت. امروز، هر دلار آمریکا 120.47 ین معامله شد که خبر از تقویت 0.5 درصدی ین می‌داد. این درحالی است که واحدپولی ژاپن روز جمعه با افت 0.6 درصدی مواجه شده بود. رینگیت مالزی بیشترین افت هفتگی خود را تجربه کرد: 0.8 درصد.

    بازار کالا
    قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت. همچنین با افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه مازاد نفتی، قیمت نفت خام با افت مجدد مواجه شد. گاز طبیعی در معاملات آتی امروز با افت 2.3 درصدی مواجه شد. میزان موجودی بالای نزدیک به رکورد و آب و هوای معتدل در ابتدای زمستان میزان تقاضای سوخت را کم کرده و موجب کاهش قیمت‌ها شده است.

    قیمت فلزات صنعتی اما با رشد روبرو بود، مس برای تحویل در سه ماه آینده در بورس فلزات لندن با رشد 0.6 درصدی و نیکل با افزایش قیمت 0.7 درصدی روبرو شد.

    بازارهای در حال ظهور
    شاخص MSCI بازارهای در حال ظهور با افت 0.6 درصدی مواجه شد در حالی که سهام تولیدکنندگان انرژی به  پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر رسید. شاخص سهام دوبی و روسیه نیز در میان افت قیمت نفت، عقب نشینی کرد. شاخص ارز بازار 20 کشور درحال ظهور برای سومین روز متوالی سقوط کرد و روبل روسیه به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها