عصر خودرو

بازارهای سهام جهان منفی شدند

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی پس از چهار روز صعود، روز سه‌شنبه با کنار کشیدن سرمایه‌گذاران از بازار در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و ژاپن، به کاهش متمایل شدند.

بازارهای سهام جهان منفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.7 درصد افت کرد و بورس‌های سراسر این منطقه منفی شدند.

    چین با یکی از کاهشهای ناگهانی که دیگر کاملا عادی شده اند، این افت را هدایت کرد. شاخص CSI300 که بزرگترین شرکتهای ثبت شده در شانگهای و شنزن در آن حضور دارند و شاخص شانگهای کامپوزیت هر دو 2.2 درصد افت کردند.

    معامله گران اظهار کردند هیچ اخبار روشنی برای دلیل این کاهش وجود ندارد با این همه بعضی به تنشها در دریای چین جنوبی اشاره کردند.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.7 درصد کاهش یافت با این همه همچنان نزدیک به بالاترین سطح دو ماه گذشته ایستاده است. کسپی کره جنوبی 0.2 درصد و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.8 درصد پایین‌تر ایستادند. بازارهای سهام در آسیای جنوب شرقی، تایوان و استرالیا هم منفی شدند.

    اقدام هفته گذشته چین در کاهش نرخهای بهره و دورنمای گسترش تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی اروپا در دسامبر، ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاستگذاری خود در جمعه هفته جاری برنامه خرید اوراق قرضه را توسعه دهد. حتی انتظار بالایی وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخهای بهره را بدون تغییر نزدیک صفر نگه دارد.

    سرمایه‌گذاران با وجود اینکه فرض را بر عدم افزایش نرخهای بهره آمریکا در هفته جاری گذاشته‌اند اما ممکن است به تفسیر آمار اقتصادی ضعیف آمریکا و رویدادهای بازارهای مالی جهانی در بیانیه بانک مرکزی آمریکا واکنش نشان دهند.

    بازارها در حال حاضر روی احتمال اندک افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر حساب می‌کنند.

    در وال استریت، داوجونز روز دوشنبه را با کاهش اندک 0.1 درصد به پایان رساند در حالیکه شاخص استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.2 درصد کاهش یافت و نزدک 0.1 درصد صعود کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، همه چشم‌ها به گزارش مالی اپل خیره شده و سرمایه گذاران با بی‌صبری منتظرند دریابند این شرکت که سودآورترین شرکت جهان است، چه تعداد تلفن همراه فروخته و وضعیتش در سه ماهه جاری به چه صورت خواهد بود.

    دلار در پی انتشار آمار مایوسانه از فروش خانه‌های نوساز در آمریکا و کاهش بازده اوراق خزانه، با اندکی کاهش روبرو شد و شاخص این ارز در برابر سبدی از ارزهای بزرگ با 0.2 درصد کاهش، به 96.681 واحد رسید.

    یورو اندکی در برابر دلار افزایش یافت و 1.1065 دلار معامله شد. دلار در برابر ین از حدود 121.51 ین روز دوشنبه، به 120.51 ین کاهش یافت.

    بازارهای کالا همچنان تحت تاثیر نگرانیها درباره عرضه مازاد بر تقاضا و تقاضای ضعیف قرار دارند. نفت خام پس از دو هفته کاهش به دلیل این نگرانی که عرضه اضافی به دلیل آب و هوای گرم‌تر بیشتر خواهد شد، همچنان تحت فشار ماند. نفت خام آمریکا با 56 سنت کاهش، 43.4 دلار در هر بشکه بود در حالیکه نفت برنت با 42 سنت کاهش، به 47.12 دلار در هر بشکه رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو