عصر خودرو

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی:

نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه به زودی پذیره‌نویسی می شود

عصر بازار- رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی از پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه کشور با همکاری گروه مپنا با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان خبر داد.

نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه به زودی پذیره‌نویسی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی اسلامی بیدگلی، عنوان کرد: با این تامین مالی، بزرگترین پروژه‌ صنعت نیروگاهی با هدف افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی رقم خواهد خورد.

    وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی است گفت: ارزش کل پروژه 2800 میلیارد تومان و حجم کل تامین مالی که از طریق صندوق پروژه و در سه مرحله صورت می‌گیرد، 350 میلیارد تومان است.

    رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا به‌عنوان نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه ایران در سه مرحله به ترتیب به میزان 100 میلیارد تومان، 150 میلیارد تومان و 100 میلیارد تومان برای پروژه تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در نیروگاه پرند تامین مالی خواهد شد.

    به گفته علی اسلامی یکی از کارکردها و وظایف اصلی بازار سرمایه هر کشوری، ایجاد بستر مناسب برای تامین مالی پروژه‌ها و بنگاه‌ها است. بورس اوراق بهادار در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و کارنامه نسبتا موفقی را در ایجاد مکانیزم بازار ثانویه برای کلیه ذینفعان فراهم کرده است و صندوق پروژه یکی از این ابزارها خواهد بود که می‌تواند نقش بسیار شایانی را در تامین مالی شرکت‌ها و به‌ویژه پروژه‌ها ایفا کند.

    رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی درمورد صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا به‌عنوان نخستین صندوق پروژه کشورگفت: این صندوق با همکاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی و مپنا، به زودی مورد پذیره‌نویسی قرار خواهد گرفت و بدون شک این اتفاق قدمی مهمی در بهبود نظام تامین مالی کشور است. با این تامین مالی، یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعت نیروگاهی رقم خواهد خورد.

    اسلامی ادامه داد: حجم کل تامین مالی که از این طریق در سه مرحله صورت خواهد گرفت، 350 میلیارد تومان خواهد بود که در نوع خود یکی از بزرگترین تامین مالی‌ها از طریق سرمایه در تاریخ بازار سرمایه کشور است.

    وی به ارکان این صندوق اشاره کرد و گفت:ارکان اجرایی این صندوق که هریک نقشی قابل تقدیر را ایفا می‌کنند، شامل شرکت گروه مپنا به عنوان بانی و موسس، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی به عنوان مدیر و طراح و شرکت تامین سرمایه امین به عنوان بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس است.

    رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی افزود: تصور می‌شود که به واسطه متغیرهای اقتصادی مطلوب این پروژه و همچنین پیشرفت فیزیکی بالایی که در این پروژه وجود دارد، بازده اقتصادی واحدهای سرمایه‌گذاری از 20 درصد نیز فراتر رود.

    وی در پایان تاکید کرد: بی‌شک بدون همت بلند مجموعه مپنا و همراهی سازمان بورس، شرکت فرابورس و به‌ویژه بورس انرژی، حصول این اتفاق بزرگ امکان‌پذیر نبود.

    برچسب ها