عصر خودرو

با بهره برداری از واحد تولید نیتروژن صورت گرفت :

سود سرشار شرکت پالایش نفت تهران از احداث پروژه زیست محیطی

عصر بازار- محمد بیدار مدیر مهندسی طرح های شرکت پالایش نفت تهران، درخصوص بهره برداری از پروژه واحد گاز ازت یا گاز پوششی مخازن گفت : شرکت پالایش نفت تهران در راستای اهداف زیست محیطی و همچنین صرفه جویی اقتصادی، از تیرماه سال ۹۴ کار احداث واحد ازت سازی با ظرفیت ۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت و با خلوص ۹۹ درصد به روش غربال ملکولی را با هزینه ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه این واحد با بکار گیری توان و دانش متخصصان شرکت به بهره برداری رسید.

سود سرشار شرکت پالایش نفت تهران از احداث پروژه زیست محیطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در  اجرای پروژه گاز پوششی (Gas Blanketing)علاوه بر تامین ملاحظات زیست محیطی، از هدر رفت 8000 تن گاز طبیعی در سال (میانگین مصرف در شش سال گذشته )، جلوگیری شده است. این امر با توجه به نزدیکی به کلانشهر تهران، موجب کاهش چشمگیر آلاینده های زیست محیطی و تحقق کلیه اهداف ترسیمی چون  ارتقاء قابل ملاحظه سطح ایمنی مخازن مجهز به گاز پوششی، حذف انتشار گاز متان با جایگزینی نیتروژن به جای گاز طبیعی در مخازن مجهز به گاز پوششی، استفاده از نیتروژن با خلوص بالا در عملیات کک سوزی در واحدهای کاتالیستی، تامین دو هدف از اهداف استراتژیک شرکت پالایش نفت تهران در راستای نیل به تعالی سازمانی(ارتقای سطح بهداشت ایمنی و محیط زیست هدف استراتژیک و بهینه سازی تولید توزیع مصرف و نگهداشت منابع) شده است.

    بیدار افزود:گاز طبیعی از منظر صادراتی دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است. اگرچه این ماده جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی سنگین تر (بنزین، نفت سفید، گازوئیل) بوده و نقش موثری در کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد داشت، اما این ماده به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در افزایش گازهای گلخانه ای که یکی از عوامل گرمایش کره زمین می باشد تاثیرگذار است. از این رو به کارگیری گازی غیر از گاز طبیعی مانند نیتروژن به عنوان پوشش مخازن که ماده ای ارزان تر، پاک تر و در دسترس تر است امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.در بسیاری از صنایع نفت وگاز، گاز طبیعی (Natural gas) به عنوان گاز پوششی مخازن مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که گاز طبیعی در صنایع مختلف از جمله نیروگاهها،صنعت فولاد، صنایع غذایی و همچنین در زندگی روزمره شهروندان به عنوان محصولی مهم و استراتژیک محسوب می شود.

    این مقام مسئول پیرامون اهداف زیست محیطی این پروژه تصریح کرد: شرکت پالایشگاه نفت تهران با قدمت50 ساله بر مبنای طراحی اولیه تا چندی پیش در مخازن خود از گاز طبیعی به عنوان گاز پوششی استفاده می کرد. بنابراین به منظور تامین ملاحظات زیست محیطی (کاهش آلاینده ها)، کاهش انتشار گاز متان به اتمسفر، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، ارتقا سطح ایمنی مخازن (جلوگیری از خطر آتش سوزی و انفجار) و در راستای اهداف استراتژیک سازمان، جایگزینی گاز طبیعی جهت پوشش مخازن با گاز نیتروژن، در قالب پروژه EPC در دستور کار شرکت پالایش نفت تهران قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و کوشش شبانه روزی کلیه همکاران توانستیم این پروژه کلیدی و تاثیر گذار را به ثمر برسانیم.پروژه ای که با جلوگیری از هدر رفت 8000 تن گاز گلخانه ای متان در سال بالغ بر هفتاد میلیارد ریال صرفه جویی برای شرکت در پی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو