عصر خودرو

سرپرست فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تفاهم‌نامه فروش گازهای فلر بزرگترین پالایشگاه گاز کشور منعقد شد

عصر بازار-هاشمی گفت: اولین جلسه برای انعقاد قرارداد در تاریخ ۳۱ مرداد برگزار شد و هم‌اکنون کارخانه سیمان کنگان در مرحله انتخاب مشاور و پیمانکار برای اجرای این پروژه است.

تفاهم‌نامه فروش گازهای فلر بزرگترین پالایشگاه گاز کشور منعقد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد مهدی هاشمی، سرپرست فاز 12 مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت برنامه‌های استراتژیک این مجتمع در حوزه محیط زیست اظهار کرد: برنامه کاهش فلرینگ پالایشگاه نهم تا خاموشی کامل این فلرها دنبال می‌شود.

    وی با بیان اینکه بخشی از گازهایی که به سمت فلر می‌رود، قابل استحصال بوده و امکان بازگشت به چرخه تولید دارد، گفت: در همین راستا مطابق تجربه فاز یک، مطالعات لازم برای بازگشت نیمی از گازی که به فلر ارسال می‌شود، در حال بررسی و انجام است.

    هاشمی افزود: نیمی دیگر از گاز ارسالی به فلر نیز که امکان بازگشت به چرخه تولید ندارد، اما دارای ارزش حرارتی است در قالب یک تفاهم‌نامه به کارخانه سیمان کنگان فروخته می‌شود.

    سرپرست پالایشگاه نهم پارس جنوبی مهم‌ترین هدف این طرح را کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود وضعیت محیط زیست منطقه عنوان کرد و گفت: این اقدام ذی‌نفعان اجتماعی فراوانی از جمله کارکنان شرکت و مردم ساکن در منطقه و تأثیر به‌سزایی در حفاظت از محیط زیست و جامعه پیرامونی دارد.

    به گفته وی از دیگر مزیت‌های این طرح حرکت در راستای تعهدات بین‌المللی است که ایران در کنفرانس پاریس متعهد شده انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

    هاشمی با بیان اینکه مطالعات ابتدایی این طرح در گذشته انجام شده که در دست بررسی است، گفت: این قرارداد نیازمند تدوین یک شیوه‌‌نامه از وزارت نفت بود که هم‌اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته این شیوه‌نامه و نحوه قیمت‌گذاری مشخص شده است.

    وی در پایان گفت: اولین جلسه برای انعقاد قرارداد در تاریخ 31 مرداد برگزار شد و هم‌اکنون کارخانه سیمان کنگان در مرحله انتخاب مشاور و پیمانکار برای اجرای این پروژه است.

    برچسب ها