عصر خودرو

معاون بورس کالا اعلام کرد

چند و چون عرضه پسته در بورس کالا

عصر بازار- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، به پیگیری‌های استاندار کرمان برای عرضه پسته در بورس اشاره و اظهار کرد: در این رویداد مهم ارتقای تجارت پسته و رساندن بیشترین منفعت به تولیدکنندگان مدنظر است و البته انتظار نداریم در سال اول عرضه این محصول در بورس به مرحله تکامل نهایی دست یابیم.

چند و چون عرضه پسته در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد اسکندری در نشست بررسی عرضه محصولات کشاورزی استان کرمان به ویژه پسته در بورس کالا تصریح کرد: اگر بورس برای تجار داخلی خود مزیت ایجاد نکند نباید انتظار استقبال از بورس را داشت.

    معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: در بازار فیزیکی بورس ایران می توان بخشی از پسته را عرضه کرد، اما این عرضه باید به صورت عمده صورت گیرد.

    اسکندری، خاطرنشان کرد: در این بازار اگر مباشران محصولات دیگران را عرضه کنند باید درصدی از درآمد برای آنها در نظر گرفته شود که البته مباشران به عنوان امانت فروش یا خریدار باید افرادی خوشنام و از نظر لجستیکی قوی باشند و فروشنده باید تضمین لازم را بدهد.

    وی در ادامه به بازار گواهی سپرده کالایی به عنوان یکی دیگر از بازارهای بورس ایران اشاره کرد و افزود: در این بازار، انبار نزد بورس پذیرش می شود، کشاورز محصول خود را به انبار تحویل می دهد و به جای آن اوراق بهادار قابل معامله در بورس دریافت می کند.

    معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا تصریح کرد: در این بازار انباردار تضمین های لازم را ارائه می دهد و می تواند در سیستم بورس دارایی ایجاد کند.

    اسکندری، به راه اندازی صندوق های کالایی در بورس کالای ایران به عنوان نهادی که قیمت محصول را کنترل و روحیه سرمایه گذاری را در باغداران و کشاورزان تقویت می کند، اشاره و بیان کرد: این صندوق ها فقط می توانند اوراق بهادار جابه جا کنند و به همین دلیل بحث راه اندازی انبارها بسیار اهمیت دارد.

    وی در پایان سه خواسته مهم خود از بخش خصوصی را کمک به راه اندازی انبارها، معرفی مباشرها و استفاده از صندوق های کالایی دانست.

    برچسب ها