عصر خودرو

ارزش ین ژاپن افزایش یافت

عصر بازار- علیرغم آن که کره شمالی موشکی را از روی خاک ژاپن عبور داد، ارزش ین ژاپن بر خلاف انتظار سرمایه گذاران در حال افزایش است.

ارزش ین ژاپن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، علی‌رغم این‌که کره شمالی موشک بالستیکی را شلیک کرد که از فراز ژاپن عبور داده شد و نخست وزیر ژاپن این را خطری غیرمنتظره، جدی و بزرگ برای ژاپن تلقی کرد، تاجران و سرمایه‌گذاران همچنان از ین به عنوان یک سرمایه امن استفاده می‌کنند و این باعث شده است ارزش ین افزایش یابد.

    در معاملات اولیه صبح امروز ارزش ین در برابر دلار افزایش یافت و نرخ برابری آن به 108.32 ین در برابر دلار رسید و دلار از سطح 111 ین در برابر دلار که در این ماه به آن دست یافته بود فرو نشست. 

    این در تناقض آشکار با شرایط در کره‌جنوبی، که یکی دیگر از کشورهای است که احتمالا در لیست هدف کره‌شمالی قرار دارد، می‌باشد.

    در کره‌جنوبی، ون، واحد پولی این کشور، شاهد سقوط قابل توجه خود بود. در معاملات صبح امروز نرخ برابری پول این کشور از 1118 ون در برابر یک دلار قبل از شلیک موشک، به 1127.50 ون در برابر یک دلار رسید. 

    اما نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر جنگ‌های لفظی بین پیونگ‌یانگ و ترامپ محدود نشود ممکن است شرایط بحرانی تر شده و ژاپن به یک هدف تبدیل شود.

    اما به جای فرار سرمایه از ژاپن، سرمایه‌گذاران ین ژاپن را به عنوان پولی امن در نظر گرفته‌اند.

    تاکوجی اوکوبو، اقتصاددان ارشد ماکرو ادوایزرز ژاپن می‌گوید که دلیل این امر این است که ژاپن یک سرمایه‌گذار خالص برون‌مرزی است، که هم در خرده‌فروشی و هم در سطح سازمانی این‌چنین است.

    او قبلا در این ماه گفته بود: برای آن دسته از سرمایه‌گذاران ژاپنی که در بیرون مرزهای این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نگهداری سرمایه‌هایشان در پولی غیر از ین، ریسک بزرگی است چرا که آنها را در معرض خطر نوسانات تبادلات خارجی قرار می‌دهد. بنابراین در مواقع افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی، آنها می‌خواهند ریسک خود را کاهش دهند و این باعث میشود که پول‌های خارجی خود را به ین تبدیل کنند.

    برچسب ها