عصر خودرو

تامین منابع مالی در گرو شفافیت درآمدهای مالیاتی

عصر بازار- کارشناسان معتقدند شفافیت درآمد‌های مالیاتی یکی از مقوله های مهم برای توسعه اقتصادی است.

تامین منابع مالی در گرو شفافیت درآمدهای مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  با اینکه مبارزه با فساد طی سالیان گذشته به طور مکرر توسط دولت‌ها مطرح شده و سابقه طولانی چنین مطالبه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب و مردم، اما عملکرد دولت‌ها نشان می‌دهد که این موضوع ،در حد یک شعار با کارکردهای خاص سیاسی خود متوقف مانده و در عمل، نتوانسته انتظار جامعه را برآورده سازد که  مقام معظم رهبری در پیام هشت ماده ای  در خصوص مبارزه با فساد ،از آن به عنوان خطر یاد کرده است.

    بر این اساس،بحث سلامت در نظام مالیاتی کشور  یعنی سلامت کارکنان و مؤدیان موضوع مهمی است،  عدالت نیز یکی از مباحثی است که در زمینه وصول و خرج مالیات باید رعایت شود و نباید این تلقی در اذهان ایجاد شود که از دانه درشت‌ها که درآمد کلان دارند مالیات گرفته نمی‌شود و باید مبارزه با فرار مالیاتی که به نوعی یکی از فسادهای رایج در نظام اقتصادی است برچیده شود.

    لزوم به روز رسانی سیستم های مالیاتی

    حسین وکیلی کارشناس اقتصادی درخصوص اهمیت شفاف سازی درآمد‌های مالیاتی اظهار کرد: قوانین  صحیح و هدف گذاری وجوه مالیاتی، می‌تواند در توسعه کشور و هزینه‌های جاری دولت تاثیرگذار باشد.

    وی ادامه داد: هدف نهایی دولت‌ها برای شفافیت مالیات‌ آن است که  با اعمال حاکمیت از جذب درآمدها، بتوانند به توسعه و رونق کشور کمک کنند.

    وکیلی تصریح کرد: باید توجه داشت که سیستم مالیاتی سنتی دیگر جوابگوی روش‌های مدرن در مالیات نیست و باید سعی شود در استفاده از سیستم آنلاین درکشور استفاده بهینه شود که البته این امر، منوط به فرهنگ سازی این سیستم در کشور است.
    پیشرفت اقتصاد در گرو تامین منابع مالی

    سلیمان عباسی کارشناس اقتصادی ،دراین باره گفت: یکی از عوامل پیشرفت در اقتصاد کشور، تامین منابع و توزیع ثروت درکشور است.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های توسعه یافته منابع درآمدی خود را از مردم می‌گیرند، عنوان کرد: اخذ مالیات می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای بخش های مختلف بویژه درمان و آموزش را فراهم کند.

    عباسی با بیان اینکه  رهبری همواره بر شفافیت مالیاتی تاکید داشتند، گفت: باید برنامه ریزی‌های مناسبی برای تولید و اشتغال و درآمد‌های مالیاتی صورت گیرد چرا که درغیر این صورت فرار مالیاتی درکشور افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها