عصر خودرو

الماس برای اولین بار وارد معاملات بازار آتی جهان شد

عصر بازار- هند در اقدامی بی‌سابقه، الماس را در بازار معاملات آتی بورس خود قرار داد تا به رونق بیشتر این کالای گرانبها کمک کند.

الماس برای اولین بار وارد معاملات بازار آتی جهان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، بازار بورس کالای هند اولین معاملات آتی الماس در جهان را کلید زد؛ این در حالی است که داد و ستد این کالای گرانبها ساعاتی پیش در هند کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

    به گفته مسئولین بورس هند، معاملات آتی واقعی الماس از اوایل ماه آینده میلادی در دستور کار بورس کالای این کشور قرار خواهد گرفت. هدف از قرار دادن این کالای گرانبها در بورس، پاکسازی فضای ابهام آمیز در مورد تجارت الماس در بورس است. 

    «سنجید پراساد» مدیرعامل بورس هند گفت: طرح آزمایشی معاملات آتی الماس این امکان را برای تجار و فروشندگان فراهم می کند تا با انجام معاملات متعدد نسبت به چگونگی ضررهای احتمالی در معامله با الماس آگاهی پیدا کنند. 

    قرار است تولیدکنندگان، عمدفروش ها، تجار، کارگزاران، خرده فروش ها و جواهر سازان از این پلت فورم بمنظور شناخت بیشتر از ریسک ها قیمت گذاری در صنعت الماس بهره ببرند. 

    بر همین اساس، شهر «سورات» در ایالت «گوجارات» هند بعنوان مرکز جهانی در حوزه برش و پرداخت الماس شناخته می شود و در حدود 90 درصد از الماس های دنیا برای مراحل برش و صیقل دادن به این مرکز فرستاده می شوند.

    برچسب ها