عصر خودرو

افزایش ۳۰ درصدی تولید پسته در ایران

عصر بازار- رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهدمقدس گفت: تولید پسته در آمریکا کاهش شدیدی یافته و احتمالاً محصولات ایرانی بتواند جایگاه آنان را دریافت کنند و قیمت صادراتی این محصول افزایش یابد.

افزایش ۳۰ درصدی تولید پسته در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، علیرضا ارزانی ممقانی اظهار داشت: هم اکنون تنها محصولاتی وارد بازار آجیل و خشکبار شده‌اند که برای تازه‌خوری مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسط فروشندگان در حال عرضه است.

    وی بیان کرد: البته باید در نظر داشت که این نوع از تازه‌خوری که هم‌اکنون در کشور ما وجود دارد به‌هیچ عنوان درست نیست زیرا این پسته‌ها معمولاً یک هفته در میادین بار، یک هفته در میوه‌فروشی‌های خرد، یک هفته در منازل باقی مانده و بعد از آن مصرف می‌شود و این امر سبب افزایش بیش از حد "آفلاتوکسین" شده که برای سلامتی به هیچ عنوان مفید نیست.

    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت پسته، تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که میزان تولید پسته در کشور امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته باشد و امیدواریم برداشت کنندگان و همچنین پسته کاران مشهد امسال در ارتباط با این مسئله ار انتفاع بیشتری برخوردار شوند.

    ارزانی ممقانی بیان کرد: این فرصت می‌تواند برای تجار ایرانی مناسب باشد زیرا تولید پسته در آمریکا کاهش شدیدی یافته و احتمالاً محصولات ایرانی بتواند جایگاه آنان را دریافت کنند و همچنین قیمت صادراتی این محصول بالاتر رود.

    وی تأکید کرد: البته قیمت پسته در بازار داخلی هم‌اکنون قدری افزایش پیدا کرده که پیش‌بینی می‌شود با ورود کامل محصولات تولید شده این موضوع مرتفع شده و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

    برچسب ها