عصر خودرو

تولید نفت لیبی مختل شد

عصر بازار- مسدود شدن خط لوله از سوی گروه‌های مسلحی که درخواستهای اقتصادی داشتند، سه میدان نفتی لیبی را تعطیل کرد و شرکت ملی نفت این کشور را ناچار کرد در پایگاه‌های متعدد وضعیت اضطراری اعلام کند.

تولید نفت لیبی مختل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با گذشت شش سال از سرنگونی معمر قذافی، لیبی گرفتار جنگ قدرت میان جناح‌ها و گروه‌های مختلف مانده و زیرساخت نفتی این کشور اغلب هدف اعتراضات و انسداد قرار می‌گیرد.

    یک گروه محلی دو دریچه یک خط لوله در میدان نفتی شراره را که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، بسته است تا عرضه سوخت بیشتر و شرایط اقتصادی بهتر برای منطقه زیتان را طلب کند.

    به گفته مهندسان، شراره که حدود 280 هزار بشکه در روز تولید می‌کرد، یک هفته قبل تعطیل شد و شرکت ملی نفت لیبی برای بارگیری نفت شراره از پایانه نفتی زاویه وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

    به گفته دو منبع نفتی لیبیایی، میدان الفیل نیز به دلیل مسدود شدن یک خط لوله، تعطیل شده است و شرکت ملی نفت لیبی به دلیل تعطیلی این میدان، برای صادرات نفت ملیتا وضعیت اضطراری اعلام کرده است

    یک گروه دیگر نیز یک خط لوله منتهی به میدان حماده را مسدود کردند. شرکت ملی نفت برای این میدان هم وضعیت اضطراری اعلام کرد و این میدان احتمالا پس از اعلام وضعیت اضطراری، تعطیل خواهد شد.

    تولید نفت لیبی به دلیل اعتراضات، درگیری‌های نظامی و تعطیلی خطوط لوله آسیب دیده است و به پایین 300 هزار بشکه در روز رسیده که با نرخ 1.6 میلیون بشکه در روز پیش از انقلاب سال 2011 فاصله زیادی دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی پس از مذاکرات با گروه‌های داخلی، اخیرا موفق شده بود تولید را به حدود یک میلیون بشکه در روز برساند که بالاترین میزان در چهار سال گذشته بود.

    برچسب ها