عصر خودرو

بازگشت ۱۵ شرکت بین المللی کشتیرانی به بنادر ایران دستاورد برجام است

عصر بازار- مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بازگشت ۱۵ شرکت بین المللی کشتیرانی به بنادر ایران و احیای شبکه جهانی نمایندگی های کشتیرانی از خدمات دولت یازدهم و مهمترین دستاورد برجام درحوزه صنعت حمل و نقل دریایی بوده است.

بازگشت ۱۵ شرکت بین المللی کشتیرانی به بنادر ایران دستاورد برجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در مجتمع بندری شهید رجایی در نشست با خبرنگاران افزود: استقبال شرکت های معتبر بین المللی برای سرمایه گذاری در بنادرکشور دستاوردهای برجام در صنعت حمل و نقل دریایی است.
    وی ادامه داد: دسترسی ناوگان ملی به بازارهای جهانی ، دسترسی به بازارهای بین المللی مالی ، رفع محدودیت موسسه های رده بندی و بیمه ناوگان دریایی ، مشارکت شرکت های داخلی با نشان تجاری خارجی درساخت تجهیزات استراتژیک و شناورهای دریایی ، گشایش ال سی و قرارداد حدود 300 میلیون یورو برای خرید تجهیزات استراتژیک بنادر از دیگر موفقیت های این تفاهم نامه است.
    وی ، چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور را تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه دانست و گفت: حرکت در مسیر جهانی شدن ، گرفتن سهم بیشتر از حمل و نقل منطقه ، بهره برداری از ظرفیت های موجود و فراهم آوردن زیر ساخت های لازم در بندر شهید رجایی به عنوان راهبردهایی است که برای تحقق این چشم انداز ، ترسیم شده است.
    به گفته مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، بخش خصوصی در 24 سال گذشته افزون بر 26 هزار میلیارد ریال در قالب 88 طرح در بندر شهید رجایی سرمایه گذاری کرده است.
    عفیفی پور همچنین به تشریح رویکردهای سازمان بنادر برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: پیوند با اقتصاد جهانی و کشورهای همسایه ، حمایت و توانمند سازی بخش غیر دولتی ، درون زایی و برون گرایی اقتصاد ، ایجاد فضای رقابتی و تقویت رقابت پذیری و کاهش ضربه پذیری اقتصاد دانش بنیان از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریایی و بندری است.
    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، ورود سرمایه خارجی به بنادر و حمایت از توسعه صادرات ، الزام نشان تجاری خارجی به مشارکت با ظرفیت های داخلی و آزاد سازی فعالیت های دریایی و بندری را از دیگر اقدام های این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
    عفیفی پور خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان همچنین انتقال دانش و فناوری در ساخت شناورها ، تجهیزها و مدیریت بندرها ، ورود به شبکه جهانی حمل و نقل دریایی و افزایش سهم بازار ، همکاری با مرکزهای آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی در اولویت برنامه های خود دارد.
    بندرهای استان هرمزگان سهم 98 درصدی در ترابری مسافران دریایی ، 81 درصدی در عملیات کانتینری ، 60 درصدی در جا به جایی کالاهای غیرنفتی و 40 درصدی در تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در سطح کل بنادر کشور را به خود اختصاص داده است.
    استان هرمزگان دارای 32 بندر بوده که مهمترین آنها بندر شهید رجایی، باهنر، بندرلنگه ، کیش ، قشم ، جاسک ، آفتاب ،تیاب ، کرگان وکلاهی چارک است.

    برچسب ها