عصر خودرو

حجم تجارت ایران و چین ۳۱ درصد بیشتر شد

عصر بازار- نماینده شرکت بین المللی برگزاری نمایشگاه های چین در ایران گفت: دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران به منظور معرفی کالاهای مرغوب و با تکنولوژی بالای چین برگزار می شود.

حجم تجارت ایران و چین ۳۱ درصد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،کیان معتمدی نماینده شرکت بین المللی برگزاری نمایشگاه های چین در ایران در حاشیه دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران گفت: دومین دوره نمایشگاه معرفی محصولات چینی قرار است امسال نیز در ایران برگزار شود.

    وی در ادامه افزود: این نمایشگاه در سال گذشته به صورت موفقی توانست کالاهای چینی را در ایران به نمایش بگذارد و هرچند که برای اولین بار برگزار می شد ولی در عین حال آمار خوب استقبال نشان داد که تشکیل آن موفقیت آمیز بوده است.

    معتمدی تاکید کرد: کشور ایران و چین از سالیان دور روابط اقتصادی بسیاری خوبی باهم داشته اند و بر اساس تصمیم دولت چین در جهت بسط روابط خود با کشورهای دیگر سعی می کنند تا کالاهای مرغوب و با تکنولوژی بالای چینی به مردم کشور های دیگر معرفی شود.

    معتمدی با اشاره به واردات کالاهای بی کیفیت چینی توسط تجار ایرانی در سالهای اخیر توضیح داد: هدف اصلی این نمایشگاه شناساندن کالاهای صنعتی و هایتک چینی به مردم ایران است و تجربه سال گذشته نشان داد که می توانیم کالاهای بسیار خوبی را از کشور چین وارد کنیم.

    وی همچنین اذعان داشت: ایران به عنوان یکی از قطب های منطقه دارای حجم بالایی از تجارت خارجی است و باتوجه به ثباتی که در کشور به وجود آمده بسیاری از شرکت ها در حال تاسیس نمایندگی منطقه خاورمیانه خوددر ایران هستند.

    معتمدی ابراز داشت: بر اساس آمار گمرک چین درسال گذشته حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و چین 31 درصد رشد داشته و این امر یک طرفه نبوده بلکه برخی از کالاهای ایرانی هم به چین صادر شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد تا چنین نمایشگاهی در سال های آینده برای معرفی محصولات باکیفیت ایرانی در چین برگزار شود.

    در پایان قابل ذکر است دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران 28 ام تا 31ام شهریورماه سال جاری درمحل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها