عصر خودرو

تکلیف سود سهام عدالت مشمولانی که پس از ارائه شماره شبا فوت کرده‌اند چیست؟

عصر بازار- مشمولانی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت کرده‌اند، اما پس از مدتی متوفی شده‌اند، سود سهام عدالت می‌گیرند.

تکلیف سود سهام عدالت مشمولانی که پس از ارائه شماره شبا فوت کرده‌اند چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بر اساس قانون با گذشت 10 سال از اختصاص سهام عدالت به مشمولان، سود این سهام باید به صورت نقدی به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود.

    بر این اساس مشمولان باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی  www.samanese.ir اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود کنند تا در ماه‌های پیش‌رو سود سال مالی شرکتهای سرمایه‌پذیر به حساب آنها واریز شود.

    بر این اساس مشمولانی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت کرده‌اند، اما پس از مدتی متوفی شده شده‌اند، سود سهام عدالت می‌گیرند.

    همچنین در خصوص شماره شبای مشمولانی که پس از ارائه شماره شبا فوت کرده و بعد از آن حساب‌شان مسدود شده است نیز باید گفت بررسی شماره شبای مشمولان در زمان ارائه شماره حساب صورت می‌گیرد و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود، به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان پس از ارائه شماره شبا، به حساب آن‌ها واریز خواهد شد و پس از آن وراث باید مطابق قانون اقدام به دریافت این سود کنند.

    گفتنی است؛ از میان جمعیت 2 میلیون نفری مشمولان سهام عدالت، تا کنون حدود 2 میلیون نفر متوفی شده‌اند که پرداخت سود سهام عدالت برای مشمولانی که فوت شده اما شماره شبای آنها در سامانه این سهام به ثبت نرسیده تمهیداتی در حال برنامه ریزی است.

    همچنین بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی تلاش‌ها برای واریز سود سهام عدالت در شهریور ماه امسال در حال انجام است که البته تحقق این موضوع منوط به مصوبه شورای اصل 44 است. بعلاوه این که مبلغ سود تقسیمی میان مشمولان نیز بسته به صورتحساب دارندگان این سهام، از 70 تا 150 هزار تومان خواهد بود.

    برچسب ها