عصر خودرو

طی سال جاری تا کنون صورت گرفت؛

معامله بیش از یک میلیون تن انواع حامل‌ در بورس انرژی

عصر بازار- روز دوشنبه بورس انرژی ایران میزبان عرضه‌ انواع فرآورده‌های هیدروکربوری در هر دو رینگ داخلی و بین‌الملل خواهد بود.

معامله بیش از یک میلیون تن انواع حامل‌ در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران طی روز کاری جاری میزبان عرضه حلال 402، حلال 404 و حلال 410 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت اصفهان و گازمایع پالایش نفت شازند و آبادان خواهد بود.

    در جلسه معاملاتی امروز، کالاهای آیزوریسایکل، حلال400، حلال402، حلال 406 و حلال 410 پالایش نفت اصفهان، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز، حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد. 

    و اما طی روز یکشنبه 5 شهریور ماه 96 در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و تهران، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین پتروشیمی شازند و میعانات گازی پالایش گاز سراجه قم در رینگ داخلی عرضه شدند.

    از نکات مهم عرضه‌های این روز می‌توان به معامله قریب به 10 هزار تن نفتای سبک در رینگ داخلی اشاره کرد. همچنین روز یک شنبه معامله 10 هزار تن میعانات گازی پالایش گاز سراجه قم در رینگ داخلی بازار فیزیکی انجام پذیرفت که نخستین عرضه و معامله این محصول در بورس انرژی ایران بود و نویدبخش گسترده‌تر شدن سبد کالاهای عرضه‌شده در آینده است.

    حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی این روز معادل 23 هزار و 278 تن و به ارزش بیش از 304 میلیارد و 880 میلیون ریال است. گفتنی است با احتساب معاملات این روز حجم کل معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی سال 96 تا کنون، از مرز 1 میلیون تن عبور کرد.

    از ابتدای سال 96 تا کنون یک میلیون و 15 هزار و 985 تن انواع حامل‌های انرژی به ارزش 13هزار و 666 میلیارد ریال معامله شده است که از حیث حجم 721هزار و 20 تن در رینگ داخلی و 294 هزار و 965 تن معامله در رینگ بین‌الملل به انجام رسیده است.

    معامله بیش از 24 میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

    در جریان معاملات روز یکشنبه بورس انرژی، بازار برق شاهد معامله 2 میلیون و 237 هزار قرارداد معادل 24 میلیون و 132 هزار کیلووات ساعت به ارزش 8 میلیارد و 468 میلیون ریال بود.

    در این روز، نمادهای بارپایه، میان‌باری و کم‌باری با متوسط قیمت 375،‌ 375 و 330 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    خاطرنشان می‌ شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، در بازار عمده فروشی برق نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 4 مهر 96 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 9 شهریور 96در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

    برچسب ها