عصر خودرو

انگلیس:

از اتحادیه اروپا می‌خواهیم در مذاکرات برگزیت تخیلی فکر کنند!

عصر بازار- مقام ارشد بریتانیا در مذاکرات جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، از بروکسل درخواست خواهد کرد با کمی تخیل در این گفت‌وگوها حاضر شده و بر آینده روابط تمرکز کند.

از اتحادیه اروپا می‌خواهیم در مذاکرات برگزیت تخیلی فکر کنند!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بریتانیا از اتحادیه اروپا درخواست می‌کند در گفت‌وگوهای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تخیل از خود نشان دهد و در مذاکرات تمرکز را بر آینده روابط گذاشته و در حال حاضر درباره شرایط جدایی لندن از بروکسل صحبت نکنند.

    به نوشته خبرگزاری رویترز، دیوید دیویس وزیر برگزیت بریتانیا روز دوشنبه در دیدار با ماکیل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، درخواست خواهد کرد برای شروع مذاکرات برگزیت انعطاف بیشتری نسبت به لندن نشان دهند و از تخیل در مذاکرات استفاده کنند.

    منبعی در دولت انگلیس گفت اکنون زمانی است که باید انعطاف‌پذیر بود و هرجا که لازم به حل اختلافات است، سازش کرد.

    برای مذاکرات آتی، بریتانیا گزارشی را منتشر کرده است و در آن مسایل مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌ که از آن جمله آینده تمهیدات گمرکی و تبادلات اطلاعاتی است.

    ازسوی دیگر اتحادیه اروپا ابتدا خواستار بررسی سه مساله شامل حقوق مهاجران، مرز بریتانیا و جمهوری ایرلند و توافق مالی می‌شود. اما مقامات بریتانیا تاکید دارند بدون مذاکره درباره روابط آینده بعد از برگزیت، نمی‌توان درباره دیگر مسایل گفت‌وگو کرد.

    مردم بریتانیا (اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی و انگلیس) ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند که سال 2017 مذاکرات 2 ساله خروج آغاز شد که بنا بر زمان‌بندی تنها تا مارس 2019 فرصت مذاکره و رسیدن به نتیجه برای شرایط خروج و آینده روابط دو طرف زمان باقی است.

    برچسب ها