عصر خودرو

به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر یورو؛

موتور رشد اقتصادی اروپا روشن شد

عصر بازار- جهش رشد اقتصادی اروپا در سال جاری میلادی موجب شده تا صادرکنندگان آمریکایی به دلیل تفاوت قیمت ارز میان یورو و دلار به صادرات بیشتری در منطقه یورو بپردازند.

موتور رشد اقتصادی اروپا روشن شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر به نقل از فاکس نیوز، رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست سال جاری میلادی 2 درصد و در سه ماه دوم سال 2017 میلادی 2.5 درصد اعلام شده است؛ این در حالی است که رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2016 میلادی 1.7 درصد بود.

    صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی منطقه یورو را در سال 2017 میلادی 2.1 درصد برآورد کرده که سریع ترین رشد اقتصادی اروپا در 10 سال اخیر محسوب می شود.

    شرکت های آمریکایی بویژه شرکت های چندملیتی آنها هم در این بین به دلیل افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و تضعیف شدن دلار سود برده اند؛ ضمن اینکه افزایش تقاضای اروپایی ها به دلیل روند مثبت رشد اقتصادی آنها موجب شده تا شرکت های آمریکایی محصولات بیشتری را به منطقه یورو صادر کنند و در سه ماه نخست سال جاری میلادی صادرات کالاهای آمریکایی به اروپا در حدود 11 درصد افزایش داشت و این رقم برای سه ماه دوم در مقایسه با سال قبل 3 درصد بیشتر شد.

    در همین حال کاهش ارزش دلار موجب شده تا کالاهای آمریکایی برای مصرف کنندگان اروپایی ارزان تر تمام شود و با تبدیل ارز یورو به دلار، سود بیشتری نصیب شرکت های آمریکایی می شود.

    ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در سال جاری میلادی تا کنون تقریبا 12 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها