عصر خودرو

«عصربازار» گزارش می دهد:

بازدهی سالانه صندوق درسهام کارگزاری پارسیان به ۵۰ درصد رسید

عصر بازار- صندوق کارگزاری پارسیان موفق شده است در عملکرد شش ماهه ۲۶.۷ درصد و در عملکرد یکساله ۴۹.۹ درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود نماید و رتبه اول صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عملکرد یکساله را به خود اختصاص دهد.

بازدهی سالانه صندوق درسهام کارگزاری پارسیان به ۵۰ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،ارزش خالص سرمایه صندوق سرمایه گذاری کارگزاری پارسیان از مرز 11 میلیارد تومان گذشت. بر همین اساس حمید فاروقی، مدیر سرمایه گذاری صندوق در گفتگو با «عصر بازار» بیان کرد: در طی یکسال گذشته بازدهی صندوق کارگزاری پارسیان حدود 49.9 درصد بوده است که این امر باعث استقبال سرمایه گذاران شده است و با افزایش سرمایه گذاری، شاهد افزایش تعداد واحدهای سرمایه گذاری صندوق بوده ایم.
    او افزود: صندوق کارگزاری پارسیان موفق شده است در عملکرد شش ماهه 26.7 درصد و در عملکرد یکساله 49.9 درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود نماید و رتبه اول صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عملکرد یکساله را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است متوسط بازدهی بازار برای دوره شش ماهه 5.7 درصد و دوره یکساله 5.1 درصد بوده است که در مقایسه با بازدهی کسب شده برای صندوق سرمایه گذاری پارسیان از اختلاف قابل توجهی برخوردار است.
    دلایل موفقیت
    فاروقی در خصوص دلایل موفقیت خود در این مقوله اظهار کرد: به کارگیری تیم تحلیلی قوی مرکب از تحلیلگران بنیادی و تکنیکال از مهم ترین دلایل بهبود عملکرد صندوق ما بوده است. همچنین تدوین و اتخاذ استراتژی های مناسب سرمایه گذاری متناسب با اهداف صندوق (اختصاص دادن وزن بیشتر به شرکت های رشدی) دیگر دلیل عملکرد مناسب این صندوق است.
    او افزود: در این صندوق، ریسک سرمایه گذاری با بررسی جامع صنایع و شرکت های مورد نظر به منظور کسب اطلاعات دقیق جهت تصمیم گیری کاهش پیدا می کند و کاهش هزینه های عملیاتی صندوق سرمایه گذاری نیز انجام شده است.

    ترکیب دارایی های صندوق

    به گفته فاروقی، حدود 25 درصد از منابع صندوق صرف سرمایه گذاری در اوراق و سپرده بانکی و 75 درصد آن در سهام سرمایه گذاری شده است.
    مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک پارسیان همچنین بیان کرد: ما همواره سعی کرده ایم کسب بازدهی را با کمترین ریسک ممکن بدست آوریم و در همین راستا اغلب اوقات بخشی از منابع صندوق را در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری نموده ایم. در خصوص وزن سهام در پرتفوی صندوق، همواره بیشتر وزن را به سهام شرکت های رشدی داده ایم، که البته شناسایی این نوع شرکت ها نسبت به شرکت های درآمدی سخت تر می باشد.

    برنامه های آتی

    او افزود: سیاست ما تداوم در کسب بازدهی پایدار و مناسب جهت جذب منابع بیشتر از سوی سرمایه گذاران است، در واقع هدف¬گذاری ما مبنی بر این است که بتوانیم با کسب بازدهی بالا با حداقل ریسک ممکن، مشتریان فعلی را حفظ و مشتریان جدیدی را جذب صندوق نماییم. 
    فاروقی در توصیه به سهامداران اظهار کرد: صندوق های سرمایه گذاری با بهره گیری از مدیران و کارشناسان حرفه ای که توانایی تحلیل بازار سرمایه را در ابعاد مختلف دارند، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و کسب عایدی از بازار سهام توسط عموم مردم هستند، اما نکات بسیار مهمی را که سرمایه گذاران بایدبه هنگام انتخاب این صندوق های سرمایه گذاری به آن توجه کنند، این است که عملکرد این نوع صندوق ها در کسب بازدهی برای دوره های زمانی بلندمدت مناسب باشد، تجربه و توان مدیران سرمایه گذاری آنها بررسی شود و توجه به معیار ریسک که حاکی از میزان ریسک پذیرفته شده در قبال بازدهی به دست آمده است، رصد شود.

    برچسب ها