عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از نشست فرصت های سرمایه گذاری در ایران:

ورود سرمایه خارجی به روان سازی سیستم بانکی ایران نیاز دارد

عصر بازار- همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران ضمن درخواست حل مشکلات بانکی کشور، با ورود ۱۰۰ سرمایه گذار خارجی برگزار می شود.

ورود سرمایه خارجی به روان سازی سیستم بانکی ایران نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»،پیش نشست معرفی همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران، با حضورجان تورنس، رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان، امیررضا حسنی، مدیرعامل موسسه اقتصاد ایرانیان و صادقی، مشاور استاندار سمنان برگزار شد.
    در این نشست که به همت موسسه اقتصاد ایرانیان و استانداری سمنان در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، تورنس گفت: راه های ورود سرمایه گذاران به ایران در سال های متوالی به دلیل مشکلات متعددی که وجود داشت، بسته شده بود و این بسته بودن راه ورود به کشورف باعث عدم شناخت سرمایه گذاران خارجی از این کشور شده است.
    او افزود: این در حالی است که کشور ایران فرصت های زیادی رای جذب سرمایه گذار در صنایع نفت و پتروشیمی، صنعت دارو، گردشگری، خودروسازی و قطعات، انرزی های نو و تجدیدپذیر و ... دارد که اگر مشکلات سیستم بانکی ایران حل شود، می تواند میزبان سرمایه های کلانی از کشورهای اروپایی باشد.
    تورنس خاطرنشان کرد: بازار سرمایه ایران نیز محل مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی است و با توجه به ثروت کلان این کشور، انگیزه ورود سرمایه گذاران در این بازار نیز وجود دارد.
    در ادامه این نشست مطرح شد که بیش از 100 سرمایه‌گذاری خارجی و 300 سرمایه پذیر داخلی برگزار  در همایش حضور دارند و به صورت پنل های تخصی، وضعیت ورود به بازار ایران و همچنین مذاکرات تخصصی میان صاحبان صنایع و سرمایه گذاران انجام می شود.

    برچسب ها