عصر خودرو

چوب حراج یک کشور به بخش انرژی

عصر بازار- اقتصاد برزیل به دلیل ریزش قیمت‌های نفت و رسوایی فساد گسترده، این اواخر تحت فشار مضاعفی قرار داشته است.

چوب حراج یک کشور به بخش انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دولت برزیلی در چنین شرایطی دارایی‌هایی را به فروش گذاشته که ممکن است برخی از بزرگترین فرصت‌های ممکن در بخش انرژی و معدنکاری این کشور را بوجود آورد.

    قانونگذاران برزیلی فهرستی از 57 دارایی زیرساخت دولتی را تهیه کرده اند که برای خصوصی سازی عرضه خواهند شد و برای نخستین بار به سرمایه گذاران امکان دستیابی به این بخش‌های استراتژیک را فراهم می‌کنند.

    بسیاری از این زیرساخت‌ها مربوط به بخش حمل و نقل شامل بنادر، بزرگراه‌ها و حتی فرودگاه‌ها هستند اما این فهرست همچنین زیرساخت انتقال نیرو در سراسر کشور است.

    در حقیقت دولت مکزیک عمده شبکه برق خود را به فروش گذاشته است و تمایلش را برای فروش کل یا بخشی از 51 درصد سهم خود در شرکت برق دولتی الکتروبراس تا اواسط سال 2018 اعلام کرده است.

    ظاهرا خریداران جهان پیش از این صف کشیده بودند تا این فرصت‌های بزرگ را دریابند. طبق گزارش‌های رسانه‌ها، شرکت برق استرلایت هند برنامه‌ای را برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در زیرساخت برق برزیل آماده کرده است.

    بر اساس گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، و تنها بخش انرژی نیست که گشوده می‌شود. قانونگذاران برزیل برنامه ای را برای گشایش 46 هزار کیلومتر منطقه جدید برای اکتشاف و توسعه معدنی اعلام کرده‌اند.

    برچسب ها