عصر خودرو

طوفان در قلب انرژی آمریکا

عصر بازار- پالایشگاه‌ها از کورپوس کریستی تگزاس تا لوییزیانا به سختی تلاش می‌کنند برای طوفان هاروی که بادهایی با سرعت ۱۳۰ مایل را به همراه دارد و ممکن است به سیل بی‌سابقه ای منجر شود، آماده شوند.

طوفان در قلب انرژی آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این طوفان روز جمعه 4.4 درصد از ظرفیت فرآوری نفت آمریکا را تعطیل کرد که طبق یک برآورد، به ارزش یک هفته محدودیت عرضه فرآورده‌های نفتی است. اما حداکثر یک چهارم از تولید پالایشگاهی آمریکا در مسیر طوفان "گلف کاست" قرار دارد.

    به گفته منابع آگاه از فعالیت‌های پالایشگاهی، کارکنان پالایشگاهی سرگرم تضمین امنیت تجهیزات، انباشتن کیسه‌های شن در کارخانه‌ها و بازبینی سیستم‌ها برای تعطیلی ضروری هستند.

    این منابع به رویترز اظهار کردند:‌ کارکنانی که برای چنین شرایطی آموزش دیده‌اند، در اتاق‌های کنترل مانده و سیستم‌ها در کارخانه‌های شرکت سیتگو پترولیوم، فلینت هیل ریسورسز و والرو انرژی در تگزاس جنوبی را رصد می‌کنند. این شرکت‌ها چهار پالایشگاه، سه پالایشگاه در کورپوس و یک پالایشگاه نزدیک تری ریورز تگزاس را اداره می‌کنند.

    از سال 2005 که طوفان‌های کاترینا و ریتا منطقه "گلف کاست" را درهم نوردیدند، پالایشگاه‌ها کارخانه‌های خود را مستحکم‌تر کرده‌اند تا بهتر بتوانند در برابر طوفان مقاومت کنند. به عنوان مثال فیلیپس66 یک سیل بند به طول 4.5 مایل را برای حمایت از تاسیسات خود در لوییزیانا احداث کرده است.

    اکثر پالایشگاه‌ها ژنراتورهایی در سکوهایی بالاتر از سطح زمین یا در ایستگاه‌هایی خارج از پایگاه خود دارند که برق لازم برای تعمیرات و آماده سازی فعالیت مجدد پس از قطع برق را فراهم می‌کند.

    اما کاترینا و ریتا نشان دادند که تجهیزات پشتیبانی تنها مسئله موجود نیست. فعالیت پالایشگاه‌های نزدیک نیواورلئان پس از اینکه سیل وارد محوطه فعالیتشان شد، مختل شد.

    ریتا پالایشگاه BP در تگزاس سیتی تگزاس را پس از اینکه تعطیلی ناگهانی یکی از نیروگاه‌ها به خط لوله 27 مایلی خسارت گسترده‌ای زد، به مدت هفت ماه از مدار فعالیت خارج کرد.

    پالایشگاه‌ها مانند نیروگاه BP پس از وقوع طوفان اغلب به دلیل قطع برق یا سیستم‌های عرضه تعطیل می‌شوند.

    برچسب ها