عصر خودرو

معاملات پسته در بورس کالا سقف ندارد

عصر بازار- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: منابعی که برای صادرات پسته در بورس کالا اختصاص یافته محدودیتی ندارند و بر این اساس سقفی برای معاملات پسته در بورس کالا نخواهیم داشت.

معاملات پسته در بورس کالا سقف ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مرتضی شهید زاده روز شنبه در شورای عالی پسته در کرمان افزود: مانند گذشته فعالیت های صادراتی سنتی پسته را حمایت می کنیم و در این زمینه در سال جاری 100 میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته اعتبار اختصاص خواهیم داد.
    وی ادامه داد: پیگیری های نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در حوزه پسته می تواند الگویی برای سایر نمایندگان برای پیگیری امور در سایر ادارات باشد.
    وی از پسته، زعفران، خرما، کشمش، محصولات باغبانی و گلخانه ای به عنوان محصولات مهم و برند در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت: سال گذشته بر اساس هماهنگی های موجود، منابع خوبی در اختیار صادرکنندگان این محصولات قرار گرفت.
    وی تصریح کرد: بورس کالا با توافقات انجام شده، در ابتدا با چند محصول اجرا و نخستین مورد آن در استان کرمان با ایجاد بورس پسته انجام می شود.
    شهیدزاده عنوان کرد: از سال گذشته برای برندسازی، بازارسازی و کمک به صادرکنندگان در کشورهایی مانند روسیه که بازاری برای محصولات گلخانه ای ندارند، یک شرکت توسعه تجارت با همکاری بانک های توسعه تعاون و توسعه صادرات ایجاد شده است.
    وی با اشاره به اینکه از فعالیت های حوزه اصلاح باغات حمایت می کنیم ادامه داد: از هرگونه اقدام برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده محصولات کشاورزی حمایت می کنیم.

    برچسب ها