عصر خودرو

رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد جهان :

بازار سرمایه ایران پتانسیل‌ خوبی دارد

عصر بازار- رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان گفت: برای سال‌های طولانی محدودیتهایی در زمینه ورود سرمایه‌گذاران به ایران وجود داشته است؛ بر این اساس هر چند بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاق به حضور در ایران هستند، اما آشنایی خوبی از این کشور ندارند.

بازار سرمایه ایران پتانسیل‌ خوبی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، جان تورنس با اشاره به ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی گفت: اعمال تحریم‌ها برای سالیان متمادی از یک سو و نیز جمعیت 80 میلیونی ایران از طرف دیگر موجب شده تا این کشور به عنوان یکی از جذاب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در دنیا شناخته شود.

    رئیس فدراسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنیا افزود: بر این اساس مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری از جمله مواردی هستند که جذب سرمایه‌خارجی در آنها مورد توجه قرار گرفته است و ایران نیز از چنین فرصتهایی برای سرمایه گذاری برخوردار می باشد.

    وی در خصوص آینده برجام و تاثیر آن بر حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران اظهار داشت: برخلاف موضع‌گیری‌های رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در ایران تمایل دارند و بر این اساس آینده اقتصاد این کشور روشن و امیدوارکننده پیش بینی می‌شود.

    رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان در خصوص صنایع مورد توجه خارجی‌ها برای سرمایه گذاری در ایران گفت: صنعت خودروسازی، انرژی‌های بازیافتی، سیستم آب، صنعت پتروشیمی، داروسازی،  معدن و .. از جمله صنایع و پتانسیل‌های خوب ایران هستند که باید به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شوند. ضمن این که یکی از مهمترین ویژگی‌های کشور ایران، قرار کرفتن در مسیر جاده ابریشم و مرکزیت این کشور در این جاده است.

    رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وضعیت بازار سرمایه ایرن نیز اذعان داشت: یکی از نقاط قوت ایران، داشتن منابع طبیعی فراوان و ثروتمند بودن آن است که این موضوع به عنوان یکی از نقاط قوت بازار سرمایه این کشور مطرح است و شرکتها و صنایع بزرگ می توانند با حضور در این بازار به تامین مالی پرداخته و به تعمیق اقتصاد ایران کمک کند.

    تورنس افزود: البته مشکلاتی همچون سیستم بانکداری ایران در صورتی که رفع شوند، به توسعه اقتصاد این کشور در سطح بین الملل کمک شایانی خواهند کرد.

    وی در خصوص محدودیت‌ها و موانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران اذعان داشت: برای سال‌های طولانی محدودیتها و مشکلاتی در زمینه ورود سرمایه‌گذاران در ایران وجود داشته است؛ بر این اساس بسیاری از سرمایه‌گذاران و مردم دنیا آشنایی خوبی از این کشور ندارند و با وجودی که بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاق به حضور در ایران هستند اما عدم شناخت کافی موجب شده تا در حد انتظارات سرمایه خارجی به ایران وارد نشود.

    رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان اضافه کرد: بر این اساس قصد داریم همایشی را تحت عنوان "نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران" از هفتم تا  ٧ تا دهم آبان‌ماه امسال در تهران برگزار کنیم تا از این طریق فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شود.

    وی در خصوص این همایش که با حضور بیش از 100 سرمایه‌گذاری خارجی و 300 سرمایه پذیر داخلی برگزار خواهد شد گفت: موضوعاتی چون تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، توسعه صادرات غیر نفتی، انتقال تکنولوژی و نوآوری، تامین مالی از منابع خارجی و همکاریهای تجاری دو طرفه از جمله اهداف این نشست بین‌المللی هستند.

    تورنس افزود: همچنین بنا داریم در روزهای برگزاری این همایش چهار روزه، پنل‌های تخصصی با محوریت موضوعاتی چون فرصت ها و چالش های ایران در سرمایه گذاری مستقیم خارجی، روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان، تجربه سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طرح و برنامه ایران در سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، تجربه‌های مناطق ویژه اقتصادی، مناطق ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز، صنعت خودروسازی، تولید خودرو، قطعات و لوازم جانبی، فرصت های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، صنعت گردشگری و مراکز پزشکی، کشاورزی، مناطق ویژه کشت و صنعت، صنعت پتروشیمی و ... را در راستای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برگزار کنیم.

    رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان همچنین در خصوص مخاطبان و مدعوین این همایش اظهار داشت: نهادها، بنیادها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی ایران و جهان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و موسسات تامین مالی، هلدینگ‌ها، شرکتهای لجستیک و حمل و نقل، فرودگاه ها و بنادر، آژانس‌های ترویج سرمایه گذاری، شرکت های چند ملیتی، پارک های علم و فناوری، صاحبان طرح ها، پروژه ها و سرمایه پذیران و ... در این نشست حضور خواهند داشت.

    وی اضافه کرد: برخی از شرکت‌های بین‌المللی از جمله شرکت تایرسازی فرانسوی میشلن، بزرگترین شرکت خودرو سازی هند(تاتا موتورز)، شرکت گس گروپ ایرلند(غول انرژی های تجدید پذیر)، خودروسازی سیات اسپانیا، شرکت ژاپنی سومیتمو(فعال در خدمات مالی و بانکی، فولاد و پتروشیمی)، شرکت نامورا ژاپن(دومین مرکز مالی و بانکی بزرگ ژاپن)، شرکت کوآدریلا انگلستان(فعال در صنعت نفت و گاز)، شرکت مرک آلمان( غول صنعت دارو )، شرکت اس کا کره جنوبی(خدمات فنی و مهندسی در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی)، شرکت باسف آلمان(بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی در جهان) از جمله مدعوینی هستند که با حضور در این همایش با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران آشنا خواهند شد.

    وی گفت: بر این اساس در روزهای گذشته پیش نشست همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران با حضور مقامات و فعالان اقتصادی ایران برگزار شد تا هماهنگی‌ها در راستای برگزاری این همایش و معرفی بهتر فرصتهای سرمایه گذاری در ایران صورت گیرد.

    برچسب ها