عصر خودرو

معاون وزیر نفت :

آغاز عملیات توسعه فاز ۱۱

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: پارس جنوبی در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از گاز مصرفی کشور را تأمین می کند و با تکمیل فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲ تا ۲۴ زمینه خوبی برای رشد صنعتی کشور و همچنین صادرات گاز فراهم خواهد شد.

آغاز عملیات توسعه فاز ۱۱
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،«علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایراناظهار داشت: فرآیند برگزاری مناقصه بین المللی میدان آزادگان در حال انجام است و به دنبال این هستیم تا اسناد میادین یادآوران و لایه نفتی پارس جنوبی را نیز به مرحله قرارداد برسانیم که مذاکرات مستمری در این خصوص در حال انجام است.

    وی افزود: خوشبختانه عملیات توسعه فاز 11 پارس جنوبی آغاز شده و پیش بینی می کنیم در سال 1399 شاهد تحقق تولید 2 میلیارد فوت مکعبی گاز از این فاز باشیم.

    معاون وزیر نفت "افزایش ظرفیت تولید گاز و میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی" را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت دانست و گفت: در مجموع در طول 4 سال اخیر حدود 300 میلیون مترمکعب به تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از سوی ایران اضافه شده و پس از سالها توانستیم با قطر در برداشت گاز از این میدان مشترک برابر شویم.

    کاردر با اشاره به تولید حدود 570 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی تصریح کرد: پارس جنوبی در حال حاضر حدود 65 درصد از گاز مصرفی کشور را تأمین می کند و با تکمیل فازهای 13، 14، 22 تا 24 پشتوانه خوبی برای رشد صنعتی کشور و همچنین صادرات گاز خواهد بود.

    برچسب ها