عصر خودرو

عضو شورای ملی زعفران خبر داد:

افزایش قیمت طلای سرخ

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی قیمت طلای سرخ ایران ٣ تا ٤درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: این افزایش قیمت غیر واقعی و توسط سودجویان ایجاد شده است.

افزایش قیمت طلای سرخ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، علی حسینی افزایش قیمت طلای سرخ را یک اتفاق حساب شده دانست و افزود: با توجه به نزدیکی فصل برداشت زعفران سودجویان برای تامین منافع خود و جلوگیری از زیان احتمالی اقدام به ذخیره زعفران در انبار و کنترل عرضه این محصول کرده اند و این امر قیمت را افزایش داده است.

    وی وضعیت بازار داخلی و خارجی زعفران را بسیار شکننده توصیف کرد و ادامه داد: این افزایش قیمت بدون تغییر در تقاضا اتفاق افتاده است و در این شرایط احتمال نوسانات قیمت در بازار داخلی و خارجی وجود دارد که به شدت به زیان بازار طلای سرخ کشور است.

    به گفته وی در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زعفران با افزایش ١۰۰ تا ٢۰۰ هزار تومانی به قیمت سه میلیون ٨۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ٨۰۰ هزار تومان در بازار داخلی رسیده است.

    حسینی همچنین قیمت هر کیلو گرم زعفران ایرانی را در بازار جهانی یک هزار تا یک هزار و ٢۰۰ دلار عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری میزان سطح زیر کشت زعفران در کشور حدود ١۰۰ هزار هکتار است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ٤٥۰ تن زعفران در کشور تولید شود.

    این عضو شورای ملی زعفران با تاکید بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی و فراوری زعفران، گفت: ایجاد ارزش افزوده در محصولی که ایران رتبه اول تولید آن را در دنیا دارد ضروری است چرا که ادامه خام فروشی زعفران در آینده نزدیک باعث کاهش قیمت زعفران خواهد شد و کشور را با زیان بزرگی مواجه می‌کند.

    برچسب ها