عصر خودرو

کدام بازار برای سرمایه‌گذاری امن‌تر است؟

عصر بازار- به دنبال کاهش بازدهی بازارهای مالی دربورس های جهان، سرمایه‌گذارن به سوی بازار طلا متمایل شده و بخشی از پول خود را در این بازارها سرمایه گذاری کرده اند؛ به نظر می‌رسد در حال حاضر این بازار شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خواهد داشت.

کدام بازار برای سرمایه‌گذاری امن‌تر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، ترس، حرص و طمع وال استریت و معامله گران آن  را تحت تاثیر قرار داده است.با وجود همین احساسات متناقض،سرمایه‌گذاران به اقتصاد آمریکا اعتماد کرده اند،به طوری که در سال جاری شاخص S&P500 به اندازه  9 درصد افزایش داشته که رشد چشمگیری محسوب می شود.

    در این میان طلا که معمولا به دلیل ریسک بالا معامله گران با احتیاط در آن سرمایه گذاری می کنند، حالا محل سرمایه گذاری امنی ت شده که  شرایط بهتری را نسبت به بازارهای دیگر دارد. این فلز گران قیمت در سال جاری با افزایش 12 درصد نزدیک به قیمت هزار و 300 دلار رسید.در واقع طلا توانست بعد از سال 2010 بالاخره به دوران رونق خود باز گردد.

    اتفاق نادری که هم بازار سهام و هم طلا را در شرابط خوبی را قرار داده است.سال گذشته طلا 8.6 درصد افزایش  داشت و شاخص S&P500 نیز 9.5 درصد افزایش داشت.

    بررسی ها نشان می دهد که شاخص قیمت طلا در سال 2010 حدود 30 درصد افزایش داشته است؛ در حالی که در همان سال بازار آمریکا تنها 13 درصد رشد داشت. یکی از دلایلی که طلا در بین سرمایه گذاران طرفدار پیدا کرده، این است که، سرمایه گذارانی که به دنبال بازار سهام در حال رشد هستند،این بازار را جایگزین زمانی می کنند که اشتباه یا اتفاق ناگواری در بازار رخ دهد.از سوی دیگر،تحلیل‌گران می گویند، توییتر ترامپ فضای نامطمئنی را در بازار به وجود آورده است. به همین دلیل هم آنها بخشی از پول خود را  در بازار امنی مثل طلا سرمایه گذاری کرده اند که به نظر  کار هوشمندانه ای است.

    برخی ها معتقدند سرمایه گذاری در طلا خیلی امن تر از سرمایه گذاری در بازار تحت تاثیر تنش های سیاسی است.

     

    برچسب ها