عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد

امضای ۶ میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه با تأمین مالی خارجی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم روند افزایش ظرفیت تولید برق بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته، به طوری که پس از برجام ۶ میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.

امضای ۶ میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه با تأمین مالی خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی امروز در خصوص وضعیت نیروگاههای کشور در روزهای پیک سال جاری گفت: ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان پیک نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده، به طوریکه در سال جاری ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به بیش از 99 درصد رسیده و توانسته‌اند در زمان نیاز با تولید برق مطمئن و پایدار خدمات لازم را به مشترکان خود ارائه کنند.

    وی ادامه داد: توان تولید نیروگاه‌ها در دولت دهم روندی نزولی پیدا کرده بود، اما از سال 92 با ساخت نیروگاه‌های جدید توان تولید این مراکز افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته از هم‌اکنون تا پیک سال 97 به سه هزار مگاوات نیروگاه جدید دست پیدا خواهیم کرد و این رقم در سال 98 به چهار هزار و 300 مگاوات خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه "در گذشته سرمایه گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود"، گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم این روند بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته است، به طوری که پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.

    وی افزود: اجرای این پروژه ها از سال 97 و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.

    طرزطلب با بیان اینکه "در دولت دوازدهم نیز در پی جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم"، گفت: ‌در تلاش هستیم تا بتوانیم راندمان واحدهای جدید خود را به بیش از 55 درصد رسانده و به ظرفیت اسمی چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.

    مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: تنها برای حوزه تولید نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم بنابراین لازم است تا از تمام توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.

    برچسب ها