عصر خودرو

افت ۲۱ درصدی صادرات پسته ایران به اروپا

عصر بازار- صادرات پسته ایران به اروپا در نیمه نخست ۲۰۱۷ با افت ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰۵ میلیون یورو رسید.

افت ۲۱ درصدی صادرات پسته ایران به اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) از صادرات 105 میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

    صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی با افت 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ایران در نیمه نخست سال 2016 بالغ بر 132 میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده بود.

    افت 21 درصدی صادرات پسته ایران به اروپا در نیمه نخست 2017 درحالی است که صادرات پسته آمریکا به اروپا در همین مدت 25 درصد رشد داشته و به 225 میلیون یورو رسیده است. بدین ترتیب پسته آمریکا توانسته است در نیمه نخست 2017 سهم خود از بازار اروپا را بیشتر کند.

    بر این اساس صادرات پسته با پوست ایران به اروپا در نیمه نخست 2017 با افت 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 70 میلیون یورو و صادرات مغز پسته با کاهش 18 درصدی به 35 میلیون یورو رسیده است. ایران در نیمه نخست سال قبل 90 میلیون یورو پسته با پوست و 43 میلیون یورو مغز پسته به کشورهای اروپایی صادر کرده بود.

    آلمان، اسپانیا،ایتالیا، هلند و یونان بزرگترین واردکنندگان پسته ایران در نیمه نخست 2017 بوده‌اند.

    برچسب ها