عصر خودرو

کشف قیمت واقعی فرش دستباف در بورس کالا

عصر بازار- در نمایشگاه فرش دستباف، کارگاه آموزشی آشنایی با معاملات بورس کالا و راهکارهای استفاده از این ابزار برای معاملات فرش دستباف برگزار شد.

کشف قیمت واقعی فرش دستباف در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، اولین کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با بورس کالای ایران و بررسی راهکارهای استفاده از مزایای بورس کالا برای عرضه و معاملات فرش دستباف برگزار شد.

    جواد فلاح مدرس معاملات بورس کالا با معرفی کارکردها، جایگاه بورس کالای ایران در بازار سرمایه، بازارها و تابلوهای معاملات و بازار معاملات کالای فیزیکی گفت: همه داد و ستدها در بازار فیزیکی بورس کالا در قالب قراردادهای استاندارد، قرارداد نقدی، نسیه و سلف انجام می شود.

    وی همچنین به روش های تسویه معاملات در بورس کالا، مهلت تسویه معاملات و تحویل کالا در بورس و فرآیند صدور کد معاملاتی اشاره ای داشت.

    سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در ادامه کارکردهای بورس کالایی را امکان کشف قیمت کالاها بر اساس سازوکار عرضه و تقاضای بازار، تولید و انتشار اطلاعات بازار جهت شفاف‌سازی و کاهش فساد، کمک به بهبود سیاست گذاری در حوزه بازارهای کالایی، کاهش هزینه های مبادله و بازاریابی از طریق شبکه بازاریابی کارگزاران، تضمین اجرای قراردادها بیان کرد.

    کارشناس بازار سرمایه با تشریح مزایای انتقال معاملات فرش دستباف به بورس کالا افزود: ایجاد امکان مدیریت عرضه و تقاضای بازار در شرایط خاص، کاهش فساد و توزیع رانت با انتشار اطلاعات بازار، استفاده از بستر بورس جهت عملیاتی کردن قابلیت‌های نظام مالیاتی برای حمایت از تولید، ایجاد ابزارهای مدیریت ریسک از طریق معاملات قراردادهای مشتقه از کارکردهای بورس کالاست.

     

    برچسب ها