عصر خودرو

سیف:

هیچ حبابی در بازار یورو و دلار نیست

عصر بازار- ولی‌الله سیف می‌گوید هیچ حبابی در بازار یورو و دلار نیست و قیمتها کاملا متعادل است.

هیچ حبابی در بازار یورو و دلار نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف درباره مشکل حساب‌های ایرانیان در چین که با مسدودی مواجه بوده است، اظهار کرد: مشکل حساب‌های ایرانیان در چین در شرف حل شدن است.

    وی درباره اینکه آیا نرخ سود بانکی، منجر به افزایش نرخ‌های اجاره خواهد شد یا خیر، نیز بیان کرد: اکنون نرخ سود، در سطح متعادلی است و در بازار مسکن، اثر منفی نخواهد داشت ضمن اینکه این نرخ به هیچ وجه منجر به بالا بردن اجاره بها نمی شود.

    سیف ادامه داد: به خصوص اینکه نرخ 15 درصدی برای سپرده‌ها، در سال گذشته از سوی شورای پول و اعتبار مصوب شده بود و تصمیم برای آن، مربوط به 14 تا 15 ماه قبل است که بسیاری از بانکها نیز آن نرخ ها را اجرایی می‌کردند.

    رئیس کل بانک مرکزی افزود: ما برای اینکه جلوی سبقت گیری بانکها را بگیریم، تصمیم تاکید بر اجرای کاهش نرخ سود را اتخاذ کردیم.

    او درباره این موضوع که آیا در بازار ارز، حباب نرخ یورو وجود دارد یا خیر، گفت کرد: هیچ حبابی در بازار یورو و دلار وجود ندارد و قیمت کاملا متعادل است.

    وی در پاسخ به این سوال که برخی شرکتها نمی توانند بیرون از ایران، حساب ارزی داشته باشند و در تامین اسکناس محدودیت دارند، گفت: این مطلب مربوط به اکنون نیست و در دوران تحریم به شدیدترین شکل وجود داشته است اما روز به روز شرایط بهتر می شود .

    برچسب ها