عصر خودرو

سیف:

قرارداد کره نشانه بازگشت اعتماد جهانی به نظام بانکی ایران است

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی امضای قرارداد اعطای وام ۹ میلیارد یورویی کره به ایران را نشانه بازگشت اعتماد جهانی به نظام بانکی ایران در پسابرجام عنوان کرده است.

قرارداد کره نشانه بازگشت اعتماد جهانی به نظام بانکی ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی که آن را به مناسبت امضای قرارداد اعطای وام 8 میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی به ایران در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، امضای این قرارداد را سبب شکوفایی پروژه های عمرانی کشور دانسته است.

    متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از مشکلاتی که به واسطه تحریم‌های بین‌المللی برای کشور ایجاد شده بود، متوقف شدن قراردادهای تأمین مالی بین‌المللی (فاینانس) بود. در نتیجه تحریم‌های ظالمانه و غیر مشروع وضع شده علیه کشور، نه تنها ارائه خطوط اعتباری جدید برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور متوقف شد، بلکه بازپرداخت برخی از وام‌های دریافت شده سابق نیز به دلیل از میان رفتن کانال‌های پرداخت،

    با مشکل و مانع مواجه شد. پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها یکی از اولین اقدامات انجام شده، تسویه تعهدات سابق بود که نتیجه آن را در بهبود رتبه اعتباری کشور مشاهده کردیم. اکنون و پس از مذاکرات مفصل و طولانی،‌ شاهد این هستیم که قراردادهای جدید تأمین مالی یکی پس از دیگری به ثمر رسیده و نهایی می‌شوند.

    قرارداد خط اعتباری با اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش 8 میلیارد یورو که با تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، بانک مرکزی و سیستم بانکی نهایی شده و فردا به امضاء  می رسد، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست که منجر به عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی و تولیدی متعددی در کشور خواهد شد و آثار آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، در آینده هر چه بیشتر روشن خواهد شد.

    قراردادهای تأمین مالی بلند مدت، نه تنها از جهت آثار مستقیمی که در اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور و ایجاد اشتغال در کشور می‌گذارند اهمیت دارند، بلکه از بعد مالی و بانکی نیز، نمایانگر تمایل کشورها به برقراری روابط بلند مدت بانکی و نشانه اعتماد بالا میان نظام مالی دو کشور هستند. گام‌هایی که در سالهای گذشته توسط دولت، یکی پس از دیگری برای گسترش روابط بین‌المللی و اصلاح وضعیت اقتصادی برداشته شد، اگرچه بعضاً با سختی‌ها و ناهمواری‌هایی مواجه بود،‌ اما اکنون به نحو پیوسته‌ای شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم و انشاء‌الله این حرکت‌ در آینده نیز تداوم خواهد یافت.

    باور دولت تدبیر و امید همواره این بوده است که تلاش در جهت ارتقای رفاه ملت شریف ایران و آبادانی هر چه بیشتر کشور، مهم‌ترین اولویت کلیه کارگزاران نظام است و در این راستا، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد. امیدوارم که در روزها و ماه‌های آتی،‌ اخبار خوش دیگری نیز در همین راستا به استحضار ملت بزرگوار ایران برسانم.

    برچسب ها