عصر خودرو

در بازار جهانی معاملات؛

روز خوش بورس آسیا، دلار و بیت‌کوین رقم خورد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج‌شنبه با روند افزایشی روبرو شد؛ ضمن اینکه دلار و بیت کوین هم رشد ارزش را تجربه کردند.

روز خوش بورس آسیا، دلار و بیت‌کوین رقم خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی و همچنین ارزش دلار در روز پنج شنبه با افزایش شروع بکار کردند؛ این در حالی است که به دنبال اظهارات دیروز «دونالد ترامپ» مبنی بر ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک، بازارهای جهانی در روز چهارشنبه تحت الشعاع آن قرار گرفتند و کمی بی رونق شدند؛ ضمن اینکه بورس آمریکا هم تقریبا 3 دهم درصد افت کرد.

    این در حالی است که موسسه اعتبار سنجی «فیچ» آمریکا اعلام کرد: افزایش سقف بدهی های آمریکا به دنبال ساخت دیوار حائل با مکزیک می تواند بر روی رتبه اعتباری آمریکا تاثیر منفی بگذارد.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن در روز پنج شنبه 4 دهم درصد روند صعودی به خود گرفت؛ اما شاخص بورس «نیکی» ژاپن به دلیل اعلام شرکت «تویوتا» مبنی بر کاهش قیمت فولاد به قطعه سازان با یک دهم درصد کاهش روبرو شد. 

    در چین شاخص بورس «شانگهای» 3 دهم درصد جهش داشت و بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم 0.45 درصد بالا آمد. در کره جنوبی شاخص بوس «کاسپی» 4 دهم درصد و شاخص بورس استرالیا هم 0.25 درصد افزایش یافت.

    در بازار جهانی ارز، هر دلار آمریکا با 2 دهم درصد افزایش در برابر ین به 109.195 ین رسید؛ این در حالی است که در بازار معاملات روز چهارشنبه دلار 5 دهم درصد در مقابل ین ارزش خود را از دست داده بود. 

    همچنین شاخص دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهانی با 0.15 درصد افزایش به 93.277 واحد رسید؛ البته یورو عملکردی ضعیفی را از خود نشان داد و به 1.18005 دلار کاهش یافت.

    در بازار ارز دیجیتال هم هر واحد بیت کوین با 1.3 درصد افزایش در برابر 4 هزار و 160 دلار معامله شد که از ابتدای سال جاری میلادی 333 درصد رشد نشان می دهد. قیمت جهانی طلا هم سیر افزایشی 4 دهم درصد دیروز خود را حفظ کرد و در برابر یکهزارو 289 دلار و 69 سنت در هر اونس معامله شد.

    برچسب ها