عصر خودرو

سفیر ایران در لاهه :

مبادلات اقتصادی هلند و ایران ۵۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- سفیر ایران در لاهه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مباددلات اقتصادی هلند و ایران گفت: فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های هلندی در ایران ایجاد شده است.

مبادلات اقتصادی هلند و ایران ۵۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در نشست با اصحاب رسانه های این کشور ، با اشاره به توافق هسته ای و ظرفیت هایی که در کشورمان ظرف دو سال اخیر ایجاد شده، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری های گسترده اقتصادی با کشورهای اروپایی و از جمله هلند است.

    سفیر کشورمان در جلسه با نمایندگان روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی هلند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت های بسیار گسترده و موقعیت استراتژیکی که در منطقه آسیای غربی دارد، به دنبال توافق هسته ای، مناسبات تجاری خود با کشورهای مختلف جهان بویژه اروپا را توسعه بخشیده و قراردادهای قابل توجه اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دنیا امضاء شده است.

    جهانگیری با اشاره به مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، این مشارکت را پشتوانه بزرگی برای تعامل سازنده با جهان ارزیابی و تصریح کرد: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در عرصه اقتصادی با کشورهای مختلف بیش از گذشته است.

    سفیر کشورمان پیشی گرفتن برخی کشورها در انتقال سرمایه و تکنولوژی به کشورمان را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاری در ایران ایجاد شده و امکان گسترش مناسبات و عقد قرار دادهای جدید وجود دارد، اما بعضا دیده می شود برخی شرکت ها و کشورها با داشتن نگرانی های غیرضرور و یا تحت تاثیر برخی فضا سازی ها، هنوز به طور جدی وارد این رقابت سالم در ایران نشده اند.

    جهانگیری با اشاره به توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هلند پس از توافق هسته ای افزود: در دو سال گذشته ده‌ها هیات سیاسی، اقتصادی و تجاری از سوی دو کشور مبادله شده و پیش بینی می شود، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال جاری نسبت به سال قبل  بیش از 50 درصد افزایش یابد.

    وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از حضور شرکت‌های هلندی و سرمایه گذاری در ایران استقبال کرده و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه سعی کرده تا با همکاری سازمانهای مختلف در ایران موانع حضور سرمایه گذاران هلندی در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران را مرتفع کند.

    سفیر کشورمان جاذبه های توریستی در ایران را یک عنصر مهم برای گسترش صنعت توریسم بین دو کشور خواند و تاکید کرد: ویژگیهای تاریخی و طبیعی ایران باعث شده تا اکثر توریست‌هائی که یک‌بار به ایران سفر کرده اند، خواستار سفر مجدد همراه با کل اعضای خانواده به ایران باشند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه با  راه اندازی سیستم روادید الکترونیک، سفر گردشگران هلندی به ایران را تسهیل کرده است.

    جهانگیری در پایان تاکید کرد: نقش روزنامه نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه ها در هلند در اطلاع رسانی به نخبگان، صاحبان سرمایه و افکار عمومی در خصوص ظرفیتهای کار اقتصادی با ایران بسیار حائز اهمیت و به کلامی دیگر بی نظیر می باشد. امیدواریم با کمک و همکاری رسانه ها بتوانیم زمینه همکاری هرچه بیشتر دو کشور ایران و هلند را فراهم آوریم.

    برچسب ها