عصر خودرو

کرباسیان مطرح کرد:

اوراق خزانه به‌زودی در بازار ثانویه اجازه نقل و انتقال پیدا خواهد کرد

عصر بازار- وزیر اقتصاد با بیان آخرین جلسه شورای پول و اعتبار گفت: اوراق خزانه که در بازار سرمایه مورد خرید و فروش قرار نمی‌گرفت یکی از موانع کاهش سود بانکی بود ولی با رایزنی‌های انجام شده در هفته آینده در بازار ثانویه عرضه خواهد شد.

اوراق خزانه به‌زودی در بازار ثانویه اجازه نقل و انتقال پیدا خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مسعود کرباسیان در مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد که عصر امروز در تالار مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به جلسه رای اعتماد مجلس از رای اعتماد بالای نمایندگان به خود تشکر کرد و گفت: براساس اعلام معاونت نظارت مجلس بیش از 90 درصد برنامه‌های ارائه شده برای وزارت اقتصاد براساس برنامه‌های بالا دستی بوده و کمترین انحراف را از این برنامه‌ها داشته است.

    کرباسیان ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای دوازده ابر پروژه اقتصاد مقاومتی بر عهده وزارت اقتصاد بود که با احتساب پروژه‌های میانی مجموعاً 36 پروژه بر عهده وزارت امور اقتصاد و دارایی است که این پروژه‌ها با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت دوازده به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

    وی افزود: برونگرایی خارجی یکی از محورهای وزارت اقتصاد براساس برنامه‌های بالادستی است چرا که یکی از منابع مهم تامین مالی بهره‌گیری از سرمایه‌های خارجی است که خوشبختانه بعد از برجام فضای مناسبی برای تحقق این موضوع ایجاد شده و برای جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی تلاش خواهیم کرد.

    وزیر اقتصاد با اشاره به جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار گفت: در وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم در کنار سازمان‌های برنامه و بودجه و بانک مرکزی هستیم، هرچند در مقابل سوالات مجلس از این دو دستگاه نیز وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد ولی ما از این حیث هیچ مشکلی نداریم.

    کرباسیان گفت: مشارکت در عدالت بین نسلی یکی از برنامه های مهم وزارت اقتصاد است و معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی بر این موضوع تاکید داشته است.

    وی افزود: اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه اقتصاد یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: راه اندازی سازمانه تدارکات دولت و انجام حسابرسی عملیاتی از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه است که باید برای به انجام آن برنامه‌ریزی کافی صورت گیرد.

    کرباسیان تاکید کرد: در زمینه پول شویی و مبارزه با تروریسم باید با رعایت منافع کلی کشور این موضوع پیگیری شده تا مشکلات ایجاد شده در فضای بین‌المللی حل و فصل شود.

    وی با اشاره مجدد به جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار گفت: اوراق خزانه که در بازار سرمایه مورد خرید و فروش قرار نمی‌گرفت یکی از موانع کاهش سود بانکی بود ولی با رایزنی‌های انجام شده در هفته آینده در بازار ثانویه عرضه خواهد شد.

    برچسب ها