عصر خودرو

سقف‌شکنی آیفکس در نخستین روز شهریور

عصر بازار- فرابورس ایران در حالی کار خود را در نخستین روز شهریور آغاز کرد که شاخص این بازار با رشد بیش از سه واحدی (معادل سه و نیم درصد) در ارتفاع ۹۴۰ واحدی قرار گرفت و در اوج تاریخی خود ایستاد.

سقف‌شکنی آیفکس در نخستین روز شهریور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در هفته اخیر، با توجه به معاملات مثبت در محصولات فلزی و معدنی بازارهای جهانی، فرابورس ایران نیز روی موج مثبت قرار گرفت و گروه‌های وابسته زمینه‌ساز رشد نماگر این بازار شدند.

     

    آیفکس گرچه در مردادماه روزهای پر افت‌وخیزی را تجربه کرد اما در نهایت، روز چهارشنبه توانست به رکورد 940 واحدی برسد. بررسی معاملات فرابورس نشان می‌دهد معامله‌گران روز گذشته شاهد دست‌به‌دست شدن بیش از 182 میلیون سهم به ارزش بیش از 88 میلیارد تومان در 25 هزار و 448 نوبت معاملاتی بودند. از این میزان معاملات، جابه‌جایی‌ بیش از 122 میلیون سهم در 12 هزار و 565 نوبت معاملاتی در بازار اول و دوم فرابورس به ثبت رسید؛ ارزش این میزان معاملات رقمی بالغ بر 34 میلیارد تومان بود. روز چهارشنبه، معاملات مثبت در نمادهای معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند با مجموع رشد 85/ 5 واحدی، بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه آیفکس را داشتند. در مقابل، معاملات منفی در نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شرکت آتیه داده‌پرداز با بیشترین تاثیر منفی در مجموع 6/ 2 واحد بر شاخص فرابورس اثر منفی داشتند و مانع از رشد بیشتر این نماگر شدند. دیروز نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر در نخستین روز بازگشایی با بیش از 5 درصد رشد قیمت در صدر جدول افزایش قیمت‌ فرابورس نشست. پس از شرکت بیمه کوثر، نماد معاملاتی شرکت مبین وان کیش و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. نمادهای معاملاتی شرکت‌های قند شیروان قوچان و بجنورد و شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز با بیشترین کاهش قیمت در قعر جدول تغییرات قیمتی قرار گرفتند. بیشترین حجم و ارزش معاملات روز گذشته فرابورس به ترتیب با جابه‌جایی‌ بیش از 57 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان تعلق گرفت.

    برچسب ها