عصر خودرو

مخالفت اسکاتلند و ولز با طرح دولت بریتانیا برای «برگزیت»

عصر بازار- وزرای اول کشورهای تفویض اختیار‌شده اسکاتلند و ولز مخالفت خود را با برنامه دولت بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام و خواستار تغییراتی در این طرح شدند.

مخالفت اسکاتلند و ولز با طرح دولت بریتانیا برای «برگزیت»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند و کاروین جونز وزیر اول ولز طی دیداری درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت‌وگو کردند.

    به نوشته اسکاتس‌من، در این دیدار استرجون و جونز مخالفت خود را با برنامه‌های مناقشه‌برانگیز دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کردند.

    سران دو کشور تفویض‌اختیارشده گفتند برنامه‌های فعلی دولت بریتانیا، قدرت سیاسی را از اسکاتلند و ولز گرفته و این دو کشور با همکاری یکدیگر با برنامه دولت بریتانیا برای برگزیت مخالفت هستند.

    وزرای اول اسکاتلند و ولز طی بیانیه‌ای مشترک گفتند تغییراتی را برای محافظت از قدرت کشورهای تفویض اختیارشده و برای حفظ مسئولیت‌های آنان ارائه کرده‌اند.

    اسکاتلند و ولز تاکید کردند برای مسیری سازنده، این دو کشور ضمن همکاری با پارلمان‌هایشان دغدغه‌های دو دولت و پیشنهادات جایگزین برای برنامه برگزیت را ارائه می‌کنند.

    وزرای اول اسکاتلند و ولز در ادامه گفتند اکنون نوبت دولت بریتانیا است تا پاسخی مثبت به پیشنهاد این دو کشور تفویض اختیار شده داده و مذاکرات برگزیت را بر آن اساس پیش ببرد.

    اسکاتلند تاکید دارد در قوانین کشورهای تفویض اختیارشده آمده است دولت اسکاتلند در مسایلی مانند ماهیگیری، کشاورزی و قضایی اختیار دارد.

    مردم بریتانیا (اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی و انگلیس) ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند که سال 2017 مذاکرات 2 ساله خروج آغاز شد. دولت بریتانیا اختیارات زیادی به کشورهای تفویض اختیارشده نداده و بر یکپارچگی بریتانیا در مذاکرات تاکید دارد.

    برچسب ها