عصر خودرو

رویترز:

سخنان امروز ترامپ ارزش دلار را در برابر ین پایین آورد

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: سخنان امروز ترامپ درباره ساختن دیوار مرزی با مکزیک حتی به قیمت تعطیل شدن دولت فدرال در آمریکا، ارزش دلار در برابر ین را کاهش داد.

سخنان امروز ترامپ ارزش دلار را در برابر ین پایین آورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سخنان امروز ترامپ باعث شد تا در معاملات امروز بازار ارز توکیو، ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش یابد.

    ترامپ در جمع هواداران خود در شهر فونیکس آمریکا با اشاره به اراده دولت این کشور در ساخت دیوار مرزی با مکزیک اعلام کرد حتی اگر لازم باشد دولت فدرال را تعطیل کنیم، این دیوار را خواهیم ساخت.

    پس از این سخنان ارزش دلار در برابر ین ژاپن با 0.1 درصد کاهش به 109.475 ین رسید. تا پیش از سخنان ترامپ ارزش دلار 109.670 ین بود.

    در معاملات دیروز بازار جهانی ارز پس از دو روز روند کاهشی، ارزش دلار بالا رفت. یکی از علل افزایش ارزش دلار، کاهش ارزش یورو بود؛ چراکه در کنار انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در حوزه یورو، سرمایه‌گذاران نیز با توجه به برگزاری کنفرانس جهانی بانکداران که قرار است اواخر هفته جاری برگزار شود، دست از یورو کشیدند.

    قرار است اجلاس روسای بانک‌های مرکزی جهان روز جمعه آینده در شهر جکسونهل ایالت وایومینگ آمریکا برگزار شود که این مسئله به‌تنهایی به افزایش ارزش دلار در بازار کمک کرد.

    از سوی دیگر سرمایه‌گذاران امیدوارند که در این اجلاس جنت یلن رئیس بانک مرکزی فدرال آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره دلار در نشست ماه سپتامبر این بانک را رد نکند و همین امر ارزش دلار را دیروز صعودی کرد.

    سرمایه‌گذاران احتمال افزایش بهره دلار در نشست آتی بانک مرکزی فدرال آمریکا را 40 درصد می‌دانند.

    جو مانینبو کارشناس ارشد بازار موسسه وسترن یونین بیزینس سولوشن در واشنگتن معتقد است تا نشست آتی بانک مرکزی فدرال آمریکا که در روز 12 و 13 دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، مقامات این بانک زمان زیادی برای بررسی این موضوع دارند.

    در معاملات اولیه بازار ارز جهانی دیروز شاخص ارزش دلار با 0.4 درصد در برابر سبد ارزهای بین‌المللی بالا رفت و به 93.492 واحد رسید. ارزش یورو در برابر دلار 0.6 درصد کاهش یافت و به 1.1764 دلار رسید.

    برچسب ها