عصر خودرو

مجوز افزایش سرمایه ۶ شرکت صادر شد

عصر بازار: ۶ شرکت بورسی و فرابورسی طی روزها و هفته های آینده ۲۰۰ تا ۳۴ درصد افزایش سرمایه می دهند.

مجوز افزایش سرمایه ۶ شرکت صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، 5 شرکت بورسی تکین کو، سیمان دشتستان، البرز دارو ، کارخانجات داروپخش و شرکت فرابورسی فرآورده های سیمان شرق مجوز افزایش سرمایه 200 تا 33.8 درصدی افزایش سرمایه را از سازمان بورس دریافت کردند.

    به این ترتیب تکین کو با اعمال افزایش سرمایه 200 درصدی، سرمایه 3 میلیارد تومانی را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به 9 میلیارد تومان می رساند. هدف از این افزایش سرمایه تقویت بنیه نقدینگی شرکت و تامین منابع موردنیاز جهت انجام پروژه های بازرسی اعلام شده است.

    شرکت پتروشیمی پردیس که با سرمایه 300 میلیارد تومانی در تابلوی فرعی بازار اول حضور دارد، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی 100 افزایش سرمایه می دهد. این افزایش سرمایه 300 میلیارد تومانی به منظور اصلاح ساختار مالی وجلوگیری از خروج وجه نقد اعمال خواهد شد

    سیمان دشتستان نیز به منظور افزایش ظرفیت و بهینه سازی خطوط تولید نسبت به افزایش درآمد، کاهش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش سود سهامداران، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی 33.8 درصد معادل 27 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد تا به شرکتی 106.8 میلیارد تومانی تبدیل شود.

    شرکت 30 میلیارد تومانی البرز دارو نیز 50 درصد معادل 15 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد. محل این تامین مانند سه شرکت فوق بوده و هدف از آن سرمایه گذاری در پروژه توسعه و ساخت انبارها، خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی به منظور تاییدیه GMP معاونت غذا و دارو و همچنین سرمایه در گردش موردنیاز اعلام شده است.

    کارخانجات داروپخش نیز در تدارک افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته برآمده تا سرمایه اسمی این شرکت به 50 میلیارد تومان برسد. هدف این اقدام پاسخگویی به نیاز بازار و افزایش تولید خود و همچنین اصلاح ساختار مالی است.

    همچنین شرکت 10 میلیارد تومانی فرآورده های سیمان شرق در نظر دارد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به منظور اصلاح ساختار مالی، بهبود انعطاف پذیری مالی و توان ایفای به موقع تعهدات، 80 درصد معادل 8 میلیارد تومان افزایش سرمایه دهد.

    برچسب ها