عصر خودرو

سیف اعلام کرد؛

نرخ سود بازار بین بانکی کاهش یافت

روند کاهش ادامه می‌یابد

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:‌ نرخ سود بازار بین بانکی در یکماه اخیر از بالای ۲۱ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

نرخ سود بازار بین بانکی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم جدید بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: این یک تصمیم ناگهانی نبود؛ تصمیمی بود که بعد از چند ماه اقدامات بانک مرکزی مانند ساماندهی موسسات غیرمجاز، ساماندهی اضافه برداشت‌هایی که بانک‌ها داشتند و رفع مشکل بازار سرمایه؛ زمینه‌های آن فراهم شد.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود بین بانکی از بالای 21 درصد به 18 درصد رسیده است، درباره کاهش نرخ سود افزود: همه بانک‌ها علاقه‌مند هستند که این کار در اسرع وقت انجام شود.

    وی با بیان اینکه نرخ سود بازار سرمایه و نرخ بازار پول با یکدیگر مرتبط است، افزود: اگر بخواهیم به صورت اساسی و متعادل نرخ را کاهش دهیم، باید همه اینها را در کنار هم ببینیم. فکر می‌کنم امروز تمام ابزارها و پیش‌نیازها مهیای این کار است و به صورت طبیعی می‌تواند این نرخ در نظام بانکی جا بیافتد.

    سیف با اشاره به برگزاری جلسه با مدیرعامل بانک‌ها گفت: همه بانک‌ها علاقه‌مند هستند که این کار در اسرع وقت انجام شود و امیدواریم این تصمیم بتواند فضای مثبتی را ایجاد کند.

    رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نرخ سود بین بانکی هم ظرف یک ماه گذشته روند کاهشی خوبی داشته و از بالای 21 درصد در دامنه 18 درصد است و می‌توانیم به تدریج در آینده شاهد کاهش بیشتر آن نیز باشیم.

    برچسب ها