عصر خودرو

غول جهانی در جست‌وجوی خریدار برای دارایی‌های شیل آمریکا

عصر بازار- شرکت "بی اچ پی بیلیتون" در جست‌وجوی خریدار برای فعالیت‌های نفت و گاز شیل خود در آمریکاست.

غول جهانی در جست‌وجوی خریدار برای دارایی‌های شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این شرکت فعالیت‌های نفتی فراساحلی خود را در خلیج مکزیک حفظ خواهد کرد و به دنبال راه‌هایی برای جذاب کردن دارایی‌هایی است که به فروش می‌گذارد.

    این معدنکار استرالیایی نتایج مالی سالانه قوی گزارش و اعلام کرد سود خالص در سال مالی 2017 – 2016 به 6.7 میلیارد دلار در مقایسه با 1.2 میلیارد دلار در سال پیش از آن رسیده که مرهون قیمت‌های بالاتر سنگ آهن و زغال سنگ بوده که فعالیت‌های اصلی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

    بی اچ پی بیلیتون در دورنمای کالای خود اعلام کرد که انتظار دارد عرضه آمریکا و  قیمت‌های تولید اندک به تلاش‌های اوپک و شرکایش برای حمایت از قیمت‌های نفت در بازار جهانی لطمه بزند، اما دورنمای بلند مدت این شرکت به دلیل تقاضا از سوی اقتصادهای نوظهور مثبت مانده است.

    این شرکت دارایی‌های نفت شیل خود را در سال 2011 در راستای یک برنامه خرید 20 میلیارد دلاری خریداری کرد که انتقاداتی را از سوی برخی از سهامدارانش بدنبال داشت.

    شرکت "الیوت منیجمنت" که یکی از سهامداران بی اچ پی بیلیتون بوده است، استدلال کرد اشتباهات مدیریتی از جمله خرید دارایی شیل 40 میلیارد دلار به ارزش این شرکت ضربه است. جک ناسر، رییس هیات مدیره بی اچ پی چند ماه پیش به اشتباه بودن خرید دارایی‌های شیل اعتراف کرد.

    این شرکت اعلام کرده تولید روزانه نفتش در سال مالی گذشته معادل 208 هزار بشکه نفت بود که 13 درصد کاهش داشت و این کاهش منعکس کننده محدودیت فعالیت تولید در دارایی بی اچ پی بیلیتون به همراه کاهش ذخایر طبیعی است.

    برچسب ها