عصر خودرو

معاون بانک مرکزی اروپا؛

کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی در اروپا نابرابری دستمزدها را حل می‌کند

عصر بازار- معاون بانک مرکزی اروپا گفت: کاهش نرخ بهره بانکی بعنوان یک بسته محرک می‌تواند نابرابری دستمزدها را برای کوتاه مدت در اروپا حل کند.

کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی در اروپا نابرابری دستمزدها را حل می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «ویترو کانستانسیو» معاون بانک مرکزی اروپا گفت: کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی در اروپا می‌تواند در حقیقت کاهش نابرابری درآمدها را به همراه داشته باشد؛ زیرا از این طریق مصرف کنندگان می‌توانند وام بیشتری دریافت کنند.

    در همین حال «کانستانسیو» گفت: اجرای این بسته محرکی از سوی بانک مرکزی اروپا موجب کاهش نرخ بیکاری و می‌تواند حداقل در کوتاه مدت افزایش درآمد خالص افراد را برای طبقه ضعیف اروپا به همراه داشته باشد که از نابرابری دستمزدها رنج می‌بردند.

    معاون بانک مرکزی اروپا در ادامه گفت: تاثیر اصلی اجرای سیاست های پولی انبساطی را می توان در کاهش بیکاری و نابرابری دستمزدها دید. 

    «کانستانسیو» تصریح کرد، اجرای سیاست های پولی حداقل در کوتاه مدت می تواند سطح رفاه قشر طبقه ضعیف را بهبود ببخشد؛ ضمن اینکه کمک می کند تا در مسیر کاهش اختلاف درآمدها حرکت کنیم. 

    معاون بانک مرکزی اروپا در پایان گفت: چنین اقداماتی برای پر کردن شکاف حقوقی در میان قشر متوسط جامعه احتمالا موقتی خواهد بود و افزایش دوقطبی شدن درآمدها ممکن است که برای زمان طولانی تری ادامه داشته باشد.

    برچسب ها