عصر خودرو

نادی قمی عنوان کرد:

کاهش نرخ سود سپرده پایان دادن به تنبلی است

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت: در گام نخست کاهش نرخ بازده بدون ریسک موجب کاهش نرخ تنزیل بازار سهام شده و به تبع آن قیمت سهام شرکت ها افزایش می یابد.پس از آن نیز شاهد افزایش درآمد و سود شرکت ها از محل افزایش توان تولید ( فروش) ، فعالیت اقتصادی و نرخ فروش محصولات و نیز کاهش هزینه ها از محل کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک ها خواهیم بود.

کاهش نرخ سود سپرده پایان دادن به تنبلی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیر عامل تامین سرمایه نوین گفت: تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده ها که تحت تاثیر آن نرخ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز به ١٥ درصد تغییر می یابد اقدامی است که بسیاری از فعالان اقتصادی از آن استقبال می کنند.
    ولی نادی قمی با بیان اینکه  نرخ سود سپرده بالای ٢٢ درصد با برخورداری از معافیت مالیاتی بطور حتم انگیزه تلاش ، کارآفرینی و کار اقتصادی را از جامعه می گیرد و به نوعی ترویج روحیه تنبلی عنوان کرد: البته اثر مثبت  اجرای این سیاست در صورتی نمودار می شود که اراده جدی برای اجرایی شدن کاهش این نرخ ها وجود داشته باشد و در عین حال  نرخ ارز نیز به نحو مناسبی افزایش یابد.
    وی با بیان اینکه بازار سهام  در صورت تحقق کاهش نرخ سود سپرده و همزمان با افزایش نرخ ارز با رشد مناسب قیمت سهام روبرو خواهد شد، عنوان کرد: در گام نخست کاهش نرخ بازده بدون ریسک موجب کاهش نرخ تنزیل بازار سهام شده و به تبع آن قیمت سهام شرکت ها افزایش می یابد.
    ان کارشناس بازار سرمایه یادآورشد؛ پس از آن نیز شاهد افزایش درآمد و سود شرکت ها از محل افزایش توان تولید ( فروش) ، فعالیت اقتصادی و نرخ فروش محصولات و نیز کاهش هزینه ها از محل کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک ها خواهیم بود.
    نادی قمی با تاکید بر اینکه سود شرکت ها در صورت تحقق دو مولفه فوق به عنوان نیروی مثبت دوم برای افزایش قیمت سهام، افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: دارندگان واحدهای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت که معمولا ذائقه ریسک پذیری ندارند نیز از کاهش نرخ پیش بینی سود این صندوق ها  نباید نگران باشند. چرا که حدود ٢٥ الی ٤۰ درصد از منابع این صندوق ها در اوراق بدهی و سهام سرمایه گذاری می شود که این دارایی ها با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ارزنده خواهد شد؛ از این روسود مناسبی عاید اعضای این صندوق می شود.

    برچسب ها