عصر خودرو

دلار تثبیت شد؛

شاخص‌های بورس متاثر از نشست سالانه فدرال رزرو

عصر بازار- درحالی‌که چشم‌ها به تحولات کره معطوف شده، بازارهای آسیا به هم پیچیده و نرخ دلار ثبات را تجربه می‌کند.

شاخص‌های بورس متاثر از نشست سالانه فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، درحالی‌که چشم‌ها به تحولات کره معطوف شده است، بازارهای آسیا به هم پیچید و دلار تثبیت شد؛ این در حالی است که وقتی که توجه سرمایه‌گذاران به سوی نشست سالانه فدرال رزرو در جکسون هول در آخر هفته چرخید، شاخص‌های سهام آسیا به هم پیچیده شده است.

    نیکی ژاپن افت 4  روزه خود را ادامه داد و 0.11 درصد دیگر پایین‌تر آمد. در کره اما کوسپی 0.37 درصد افزایش داشت و ترس‌های ایجاد شده سرمایه‌گذارارن پس از شروع مانور نظامی آمریکا-کره جنوبی در روز دوشنبه را کنار زد.

    در چین هم شاخص‌های بزرگ بازار بالا و پایین شدند؛ در هنگ‌کنگ شاخص هنگ‌سنگ  1.04 درصد رشد کرد درحالی‌که شاخص ترکیبی شانگ‌های تنها 0.15 درصد رشد داشت و و شاخص ترکیبی شنزن هم 0.085 درصد کاهش داشت تا دقیقا چسبیده به خط صاف مبادله شود.

    شاخص دلار پس از این که در جلسه تبادل شبانه کاهش یافت و در رقم 92.997 بسته شد امروز با اندکی افزایش در 93.173 تثبیت شد. دلار اندکی هم در برابر ین افزایش یافت و پس از این که دیشب در رقم 108.86 ین بسته شدف امروز در به نرخ 109.26 ین رسید.

    فراتر از تحرکات مالی، با ادامه مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی، بازار چشم خود را به تحولات شبه‌جزیره کره چشم دوخته است. علی‌رغم کاهش تعداد پرسنل آمریکایی در این مانور که به صورت سالیانه برگزار می‌شود، کره شمالی اعلام کرده است که این تحرکات بسیار بی‌ملاحظه هستند.

    برچسب ها